Zobrazit minimální záznam

ROUND AND ROUND. A CYCLIC MODEL OF TEACHING HISTORY FOR PRIMARY SCHOOLS
dc.contributor.authorFapšo, Marek
dc.date.accessioned2021-12-07T13:31:28Z
dc.date.available2021-12-07T13:31:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170264
dc.language.isocs_CZcs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakulta
dc.subjectdidactics of historycs
dc.subjecthistorical thinkingcs
dc.subjecthistorical literacycs
dc.subjecthistorycs
dc.subjecttheory of history teachingcs
dc.subjectphenomenological pedagogycs
dc.titleDokolečka dokola. Cyklický model výuky dějepisu pro základní školycs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedROUND AND ROUND. A CYCLIC MODEL OF TEACHING HISTORY FOR PRIMARY SCHOOLScs
uk.abstract.enThe study presents a concrete proposal for the modification of the school educational program for history at primary schools. This proposal is based on the cyclical concept of teaching, i.e. that in each school year of the second level (6th to 9th grades) history as a whole be taught thematically from antiquity to the present, but always from a different perspective. The design of the program is an attempt at a specific implementation of modern didactic models (historical literacy, historical thinking) in teaching.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage113cs
dc.description.endPage128cs
dcterms.isPartOf.nameHistorie – Otázky – Problémycs
dcterms.isPartOf.journalYear2021
dcterms.isPartOf.journalVolume2021
dcterms.isPartOf.journalIssue2
dcterms.isPartOf.issn2336-6672
dc.relation.isPartOfUrlhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV