Výuková opora pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami oboru Kuchařské práce tematického celku Polévky
Educational support for the students with special educational needs in the field of Culinary work of the thematic unit of soup
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170096Identifikátory
SIS: 189679
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Thorovská, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
3. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
odborný výcvik, žák, didaktika odborného vyučování, inkluze, technologické postupy, pedagogické dokumenty, vzdělávací obor - Kuchařské práceKlíčová slova (anglicky)
professional trainig, student, didactics of vocational teaching, inclusion, technological processes, pedagogical documents, educational field - Culinary worksCílem mé práce je návrh upraveného výukového postupu pro praktické vyučování oboru Kuchařské práce, tematického celku "Polévky", pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Návrh byl ověřen, praktická část zahrnuje zkušenosti s konkrétní skupinou žáků a doporučení do praxe. Teoretická část práce krátce představí E obor - Kuchařské práce pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a charakterizuje vzdělávání žáků s poruchami učení. Práce popisuje inkluzívní vzdělávání žáků, didaktiku, postupy a metody výuky, které vedou k podpoře vzdělávání v těchto oborech. Cílem práce je tvorba výukového materiálu v rámci praktického vyučování, pro žáky s LMP, ADHD a výchovnými problémy tak, aby s individuálním přístupem, formami a metodami výuky, žáci dosáhli co nevyšších studijních úspěchů. Práce také nabízí zjištění, které metody a formy práce s dětmi s postižením nejefektivněji napomáhají získání profesionální úrovně, která žákům přispěje k uplatnění na trhu práce.
