Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorHanus, Martin
dc.contributor.authorHátle, Jan
dc.contributor.authorNovotná, Kateřina
dc.date.accessioned2021-11-25T05:04:30Z
dc.date.available2021-11-25T05:04:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/169095
dc.description.abstractMental maps are an object of interest on the part of a number of academic disciplines, including geography education. The aim of this article is to discuss different concepts of mental maps in geography and pedagogical disciplines and to describe the possibilities of their use as an object and tool of geographical education. All of this is subsequently applied in a case study. From the methodological point of view, cartographic and statistical methods (aggregated mental map and geographical names frequency map) were used in order to assess the pupils’ knowledge (object) and to evaluate textbooks (tool). They enable a visual, spatial comparison of topographical terms pupils know and which appear in a textbook itself. As a result, we discuss how to use mental maps in geographical education theoretically and also practically. However, the conclusions of the case study have a limited validity (due to the limited sample), while they indicate important contexts for further development of the researchcs
dc.language.isocs
dc.language.isoen
dc.titleMentální mapa jako nástroj i předmět výzkumu geografického vzdělávánícs
dc.typePříspěvek v časopisucs
dc.description.startPage382
dc.description.endPage407
dcterms.isPartOf.nameGeografie. Sborník České geografické společnostics
dcterms.isPartOf.journalYear2017
dcterms.isPartOf.journalVolume122
dcterms.isPartOf.journalIssue3
dcterms.isPartOf.issn1212-0014
dc.identifier.lisID000223237


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV