Učební styly v informatických předmětech
Learning styles in informatics subjects
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1664Identifiers
Study Information System: 162899
CU Caralogue: 990021222230106986
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Černochová, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologies
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 1. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
učební styly, informatické předmětyKeywords (English)
learning styles, informatics subjectsDiplomová práce se zaměřuje na problematiku učebních stylů žáků a usiluje o příspěvek k poznání vlivu zohledňování individuálních učebních stylů žáků ve výuce na proces a výsledky jejich učení. Nahlíží na učební styly především v souvislosti s výukou informačních a komunikačních technologií. Práce obsahuje teoretickou a empirickou část. Teoretická pasáž se zaměřuje na didaktická specifika a rozpracovává teoretický koncept učebních stylů ve struktuře informatických předmětů. Práce ve výzkumné části zohledňuje preferované učební styly žáků ve zvolené třídě a vychází z předpokladu, že zohledňování diferenciace učebních stylů v informatických předmětech může být přínosné pro pedagogickou praxi. Hlavním cílem práce je zjistit, zda při respektování učebních stylů žáků ve výuce informatických předmětů dochází ke změnám v procesu a výsledcích učení žáků. V závěru práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky výzkumných metod a formulovány závěry pro učitelskou praxi.
Diploma thesis contains information about learning styles of pupils and identifies effect respecting the learning styles of my lessons. Thesis distinguishes changes in the learning process and their results. Diploma thesis deals with learning styles in context Computer Science Education. The thesis contains theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on the didactic specifics and formulates the theoretical concept of learning styles in teaching information and communication technologies. The thesis respects preferred learning styles in a particular class and worked on the assumption that respect for learning styles in teaching information and communication technologies can be beneficial for teaching practice. The main objective is to find out change in the quality and results of the educational action. The conclusion summarizes and evaluates the results of research methods and formulates recommendations for teaching practice.