Příprava učitelů na vzdělávání v právech dítěte
Preparing teachers for training in children's rights
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16624Identifikátory
SIS: 125054
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lukavská, Eva
Hradečná, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
9. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Disertační práce hledá odpověď na otázku, proč učit děti právům dítěte a na jakých pilířích toto vzdělávání vystavět. Výsledkem je koncepční založení kurzu vzdělávajícího učitele v právech dítěte při pregraduální vysokoškolské přípravě. Respektuje hodnoty konceptu práv dítěte, které ve vzdělávacím poli a jeho etických souvislostech vyznívají v právo na dětství. Tento pohled je v práci doložen filozoficko-antropologickými, psychologickými a sociologickými zřeteli pojímání dítěte a dětství. Modely kurzu jsou ověřovány akčním výzkumem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dissertation searches for an answer of the question "Why children have to be educated on children rights and what pillars are necessery for this education". Result of the answer is the pre-servis university teacher preparation conception course focused to the children rights education. It respects values of the rights of the child, the tenor of that was the right on childhood on the fíeld of education and its ethics. This look at the problém is supported by evidence of philosophy (antropology), psychology and sociology, especially how these sciences perceive the child and childhood. Models of the course are tested by action research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)