Zobrazit minimální záznam

Mental hygiene as a field of personality and vocational development of future primary teachers
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorNováková, Marie
dc.date.accessioned2022-04-07T10:11:24Z
dc.date.available2022-04-07T10:11:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157374
dc.description.abstractMá diplomová práce pojednává o problematice psychohygieny jako oblasti osobnostního a profesního rozvoje budoucích učitelů. Cílem teoretické části je shrnout poznatky o profesi učitele, které jsou argumentem pro systematický rozvoj studentů učitelství v oblasti psychohygieny. Jedním z cílů je popsat studium učitelství, jelikož právě studenti jsou respondenty v empirické části. Dalším cílem je nalézt odpovědi na to, jaké postoje, znalosti a dovednosti by měli učitelé mít, aby dokázali účinně předcházet syndromu vyhoření, byli odolní vůči stresu a přistupovali aktivně ke svému osobnostnímu i profesnímu rozvoji. Praktická část byla realizována smíšeným šetřením mezi studenty 1. a 5. ročníku učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Základními výzkumnými otázkami byly: Jak přistupují studenti učitelství pro 1. stupeň ke svému osobnostnímu rozvoji v 1. ročníku a jak v 5. ročníku? Jaké jsou kompetence studentů učitelství pro 1. stupeň v oblasti psychohygieny v 1. ročníku a jaké v 5. ročníku? Do jaké míry mají studenti učitelství pro 1. stupeň povědomí o riziku syndromu vyhoření (co ho způsobuje, jaké jsou jeho projevy a jak mu přecházet) v 1. ročníku a do jaké míry v 5. ročníku? Ke sběru dat byla využita metoda dotazník. Z mého zkoumání vyplývá, že kompetence v oblasti psychohygieny a přístup k osobnostnímu rozvoji,...cs_CZ
dc.description.abstractMy diploma thesis deals with the issue of mental hygiene as a field of personality and vocational development of future primary teachers. The aim of theoretical part is to summarize the facts about teacher's profession, which are an argument for systematic mental hygiene development of teacher students. One of the goals is to describe the study of teaching as my respondents in empirical part are future teachers. The next aim is to find answers to what attitudes, knowledge and skills should teachers have to be able to prevent burnout syndrome, to be resistant to stress and to be active in their approach to personality and professional development. The practical part was realized by a mixed research among students of the primary teaching who are in the 1st and the 5th grade. The research questions were: What is the approach of the students of teaching to the personality development in the 1st grade and in the 5th grade? What are the competencies of the future primary teachers in the 1st grade and in the 5th grade in a burnout area? To what extent do the future primary teachers know in the 1st grade and in the 5th grade about the risk of burnout (what does it cause, what are the manifestations of burnout and how to prevent it)? Data were collected by the questionnaire method. My research shows that...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprimary teachersen_US
dc.subjectstudents of teachingen_US
dc.subjectpsycheen_US
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectburnouten_US
dc.subjectprevention,mental hygieneen_US
dc.subjectpersonality and vocational developmenten_US
dc.subjectučitel 1. stupněcs_CZ
dc.subjectstudenti učitelstvícs_CZ
dc.subjectpsychikacs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectsyndrom vyhoření,prevencecs_CZ
dc.subjectpsychohygienacs_CZ
dc.subjectosobnostní a profesní rozvojcs_CZ
dc.titlePsychohygiena jako oblast osobnostního a profesního rozvoje budoucích učitelů 1. stupněcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-20
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId223608
dc.title.translatedMental hygiene as a field of personality and vocational development of future primary teachersen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Helena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMá diplomová práce pojednává o problematice psychohygieny jako oblasti osobnostního a profesního rozvoje budoucích učitelů. Cílem teoretické části je shrnout poznatky o profesi učitele, které jsou argumentem pro systematický rozvoj studentů učitelství v oblasti psychohygieny. Jedním z cílů je popsat studium učitelství, jelikož právě studenti jsou respondenty v empirické části. Dalším cílem je nalézt odpovědi na to, jaké postoje, znalosti a dovednosti by měli učitelé mít, aby dokázali účinně předcházet syndromu vyhoření, byli odolní vůči stresu a přistupovali aktivně ke svému osobnostnímu i profesnímu rozvoji. Praktická část byla realizována smíšeným šetřením mezi studenty 1. a 5. ročníku učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Základními výzkumnými otázkami byly: Jak přistupují studenti učitelství pro 1. stupeň ke svému osobnostnímu rozvoji v 1. ročníku a jak v 5. ročníku? Jaké jsou kompetence studentů učitelství pro 1. stupeň v oblasti psychohygieny v 1. ročníku a jaké v 5. ročníku? Do jaké míry mají studenti učitelství pro 1. stupeň povědomí o riziku syndromu vyhoření (co ho způsobuje, jaké jsou jeho projevy a jak mu přecházet) v 1. ročníku a do jaké míry v 5. ročníku? Ke sběru dat byla využita metoda dotazník. Z mého zkoumání vyplývá, že kompetence v oblasti psychohygieny a přístup k osobnostnímu rozvoji,...cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis deals with the issue of mental hygiene as a field of personality and vocational development of future primary teachers. The aim of theoretical part is to summarize the facts about teacher's profession, which are an argument for systematic mental hygiene development of teacher students. One of the goals is to describe the study of teaching as my respondents in empirical part are future teachers. The next aim is to find answers to what attitudes, knowledge and skills should teachers have to be able to prevent burnout syndrome, to be resistant to stress and to be active in their approach to personality and professional development. The practical part was realized by a mixed research among students of the primary teaching who are in the 1st and the 5th grade. The research questions were: What is the approach of the students of teaching to the personality development in the 1st grade and in the 5th grade? What are the competencies of the future primary teachers in the 1st grade and in the 5th grade in a burnout area? To what extent do the future primary teachers know in the 1st grade and in the 5th grade about the risk of burnout (what does it cause, what are the manifestations of burnout and how to prevent it)? Data were collected by the questionnaire method. My research shows that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV