Seznámení předškolních dětí s řemeslnými činnostmi v rámci spolupráce školy a rodičů
Familiarization of preschool children with craft activities in framework of cooperation between school and parents.
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157366Identifikátory
SIS: 225921
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťátková, Soňa
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Předškolní vzdělávání, spolupráce, řemeslné činnosti, vnímání rizik při práci s ostrými nástrojiKlíčová slova (anglicky)
Preschool education, cooperation, craft activities, risk perception when working with sharp toolsCílem této bakalářské práce je zdokumentovat problematiku týkající se seznámení dětí s řemeslnými činnostmi v předškolním vzdělávání, a to z pohledu spolupráce rodičů a pedagogů mateřských škol na území Říčanska. Práce je rozdělená na dvě hlavní části. Část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o aktuálních vědeckých poznatcích, věnuje se řemeslným činnostem jako takovým a jejich zařazení do předškolního vzdělávání. Zde je přiblížen historický a geografický kontext, popsány klíčové pojmy a hlavní prvky potenciální integrace řemeslných činností do předškolního vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována vlivu řemeslných činností na vývoj dítěte a pohledu na vztahy mezi účastníky výchovně-vzdělávacího procesu dítěte předškolního věku. Rovněž jsou zde objasněny vztahy mezi mateřskou školou a rodiči, postavení rodiče ve spojení s tímto pedagogickým směrem a způsob jeho zapojován do chodu instituce. Praktická část bakalářské práce je věnována převážně dotazníkovému šetření za účelem ověření hypotéz, které vycházejí jednak z mé dosavadní praxe učitelky v MŠ, jednak z mého zájmu o provozování řemeslných činností v předškolním vzdělávání. Tento byl podpořen mou účastí v Projektu Učíme řemesla. Nabyté poznatky z tohoto projektu jsou využity v praktické části a díky cenným kontaktům od...
The aim of this bachelor thesis is to document the issue of introducing craft activities to children in preschool education from the perspective of cooperation between parents and kindergarten teachers in Říčany. The work is divided into two main parts. The theoretical part and the practical part. The theoretical part discuss the state of the art. It is dedicated to the craft activities as such and their inclusion in the preschool education. The historical and geographical context is presented, the key concepts and the main elements of potential integration of craft activities into the preschool education are described. Special attention is paid to the influence of craft activities on the child's development and to the relationship between the participants in the educational process of a preschool child. It also clarifies the relationship between the kindergarten and parents, the position of the parent in connection with this pedagogical specialization and the way he or she is involved in the operation of the institution. The practical part of the bachelor thesis is mainly devoted to a questionnaire survey in order to verify the hypotheses, which are based on my previous experience as a teacher in kindergarten, and on my interest in conducting craft activities in preschool education. This was...
