Zobrazit minimální záznam

Differentiation in the heterogeneous classroom at primary schools
dc.contributor.advisorVallin, Petra
dc.creatorZápotocká, Eva
dc.date.accessioned2022-04-07T10:03:56Z
dc.date.available2022-04-07T10:03:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157365
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje tématu diferenciace na prvním stupni a vychází z myšlenek inkluzivní pedagogiky a rovného přístupu ke vzdělání. Teoretická část se věnuje shodným a odlišným rysům osobností žáků mladšího školního věku. Na základě toho pojmenovává nejdůležitější faktory diferenciace, které jsou nezbytnou součástí práce učitele v heterogenní třídě. Značná část teoretické práce je věnována výukovým metodám a strategiím, které podporují inkluzivní přístup k vyučování. Praktická část zpracovává formou hloubkových rozhovorů zkušenosti pedagogů s dlouholetou praxí a porovnává je s teoretickými východisky. Cílem této práce je představit základní a funkční principy diferenciace, které mohou sloužit jako zdroj inspirace pro studenty učitelství a začínající i zkušené učitele. Klíčová slova: diferenciace, diverzita, heterogenní třída, rovný přístup ke vzdělání, výukové strategiecs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic of differentiation at the primary level of education. It is based on the idea of inclusion and equal access to education. The theoretical part focuses on the similarities and differences of pupils at the age of middle childhood. Based on that, the following chapters introduce the most important factors of differentiation that are needed for successful teachers' work in heterogeneous classrooms. This part also shows some of the teaching methods and strategies that support an inclusive view of education. The practical part interprets experience of teachers with long teaching practice and compares them with the theoretical background. This work aims to introduce main and effective principles of differentiation that can serve as a source of inspiration for students, junior and senior teachers. Keywords: differentiation, diversity, heterogeneous classroom, equal opportunities in education, teaching strategiesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdifferentiationen_US
dc.subjectdiversityen_US
dc.subjectheterogeneous classroomen_US
dc.subjectequal opportunities in educationen_US
dc.subjectteaching strategiesen_US
dc.subjectdiferenciacecs_CZ
dc.subjectdiverzitacs_CZ
dc.subjectheterogenní třídacs_CZ
dc.subjectrovný přístup ke vzdělánícs_CZ
dc.subjectvýukové strategiecs_CZ
dc.titleDiferenciace v heterogenní třídě na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-20
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId234719
dc.title.translatedDifferentiation in the heterogeneous classroom at primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje tématu diferenciace na prvním stupni a vychází z myšlenek inkluzivní pedagogiky a rovného přístupu ke vzdělání. Teoretická část se věnuje shodným a odlišným rysům osobností žáků mladšího školního věku. Na základě toho pojmenovává nejdůležitější faktory diferenciace, které jsou nezbytnou součástí práce učitele v heterogenní třídě. Značná část teoretické práce je věnována výukovým metodám a strategiím, které podporují inkluzivní přístup k vyučování. Praktická část zpracovává formou hloubkových rozhovorů zkušenosti pedagogů s dlouholetou praxí a porovnává je s teoretickými východisky. Cílem této práce je představit základní a funkční principy diferenciace, které mohou sloužit jako zdroj inspirace pro studenty učitelství a začínající i zkušené učitele. Klíčová slova: diferenciace, diverzita, heterogenní třída, rovný přístup ke vzdělání, výukové strategiecs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic of differentiation at the primary level of education. It is based on the idea of inclusion and equal access to education. The theoretical part focuses on the similarities and differences of pupils at the age of middle childhood. Based on that, the following chapters introduce the most important factors of differentiation that are needed for successful teachers' work in heterogeneous classrooms. This part also shows some of the teaching methods and strategies that support an inclusive view of education. The practical part interprets experience of teachers with long teaching practice and compares them with the theoretical background. This work aims to introduce main and effective principles of differentiation that can serve as a source of inspiration for students, junior and senior teachers. Keywords: differentiation, diversity, heterogeneous classroom, equal opportunities in education, teaching strategiesen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV