Spolupráce s rodinou v době distanční a online výuky
Cooperation with family during distance and online teaching
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157343Identifiers
Study Information System: 233834
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Stará, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
spolupráce školy a rodiny, formy spolupráce, Začít spolu, distanční výuka, online výukaKeywords (English)
cooperation of school and family, forms of cooperation, "Začít spolu", distance learning, online teachingDiplomová práce se zabývá spoluprací školy a rodiny v průběhu distanční a online výuky. Pojednává o tom, jak ke spolupráci přistupují rodiče a jak ji vnímají učitelé. Teoretická část popisuje důvody ke spolupráci a faktory, které ji negativně ovlivňují. Předkládá pravidla pro spolupráci. Prezentuje její typické formy a uvádí argumenty k jejich realizaci. Představuje programy, které spolupráci školy a rodiny podporují. Charakterizuje distanční výuku a její druhy. Přináší doporučení pro kantory a možné formy spolupráce v online prostředí. Praktická část práce se zabývá výzkumem mapujícím přístup učitelů 1. stupně k formám spolupráce v průběhu distanční a online výuky na vybrané základní škole. Výzkum je realizován pomocí dvou dotazníkových šetření a strukturovaných rozhovorů.
The diploma thesis deals with the cooperation of school and family during distance and online teaching. It discusses how parents approach cooperation and how it is perceived by teachers. The theoretical part describes the reasons for cooperation and the factors that negatively affect it. It presents rules for cooperation. It presents its typical forms and presents arguments for their implementation. It presents programs that support the cooperation of school and family. It characterizes distance learning and its types. It provides recommendations for teachers and possible forms of online cooperation. The practical part of the work deals with research mapping the approach of primary school teachers to forms of cooperation during distance and online teaching at a selected primary school. The research is carried out using two questionnaire surveys and structured interviews.