Spolupráce s rodinou v době distanční a online výuky
Cooperation with family during distance and online teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157343Identifikátory
SIS: 233834
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
20. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
spolupráce školy a rodiny, formy spolupráce, Začít spolu, distanční výuka, online výukaKlíčová slova (anglicky)
cooperation of school and family, forms of cooperation, "Začít spolu", distance learning, online teachingDiplomová práce se zabývá spoluprací školy a rodiny v průběhu distanční a online výuky. Pojednává o tom, jak ke spolupráci přistupují rodiče a jak ji vnímají učitelé. Teoretická část popisuje důvody ke spolupráci a faktory, které ji negativně ovlivňují. Předkládá pravidla pro spolupráci. Prezentuje její typické formy a uvádí argumenty k jejich realizaci. Představuje programy, které spolupráci školy a rodiny podporují. Charakterizuje distanční výuku a její druhy. Přináší doporučení pro kantory a možné formy spolupráce v online prostředí. Praktická část práce se zabývá výzkumem mapujícím přístup učitelů 1. stupně k formám spolupráce v průběhu distanční a online výuky na vybrané základní škole. Výzkum je realizován pomocí dvou dotazníkových šetření a strukturovaných rozhovorů.
The diploma thesis deals with the cooperation of school and family during distance and online teaching. It discusses how parents approach cooperation and how it is perceived by teachers. The theoretical part describes the reasons for cooperation and the factors that negatively affect it. It presents rules for cooperation. It presents its typical forms and presents arguments for their implementation. It presents programs that support the cooperation of school and family. It characterizes distance learning and its types. It provides recommendations for teachers and possible forms of online cooperation. The practical part of the work deals with research mapping the approach of primary school teachers to forms of cooperation during distance and online teaching at a selected primary school. The research is carried out using two questionnaire surveys and structured interviews.
