Postoj rodičů a učitelů k domácím úkolům
Parental and teacher's attitude to homework
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/157319/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157319Identifikátory
SIS: 212481
Kolekce
- Kvalifikační práce [18627]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poche Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
domácí úkol, domácí příprava, komunikace učitelů s rodiči, vzájemná spolupráceKlíčová slova (anglicky)
homework, home preparation, parent-teacher communication, family-school cooperationCílem předkládané diplomové práce je prozkoumat postoj rodičů k domácím úkolům. Naopak zjistit názor učitelů, kteří jsou s touto problematikou v přímém kontaktu. Teoretická část ročníkové práce vymezuje pojem domácí úkol a domácí přípravu. Dále se zaměřuje na funkci, význam domácích úkolů, motivaci a hodnocení. Empirická část se věnuje rozhovorům s rodiči a učiteli. Informace od obou typů respondentů jsou získány formou rozhovoru. Rozhovor s rodiči směřoval k hlavní otázce: Jaký postoj mají rodiče k domácím úkolům svého dítěte? A rozhovor s učiteli směřoval k hlavní otázce: S jakým účelem zadávají učitelé domácí úkol? Vyhodnocení rozhovorů ukázalo, že domácí úkoly jsou ze strany rodičů a učitelů žádoucí. KLÍČOVÁ SLOVA domácí úkol, domácí příprava, komunikace učitelů s rodiči, vzájemná spolupráce
My thesis focuses to parental and teacher's attitude to homework. This work consists of two parts, theoretical and empirical part. Theoretical part contains the terms and definitions of homework. There are a lot of purposes of homework. Another aim is to discover positive and negative effects of homework. A key to success over homework are communication and motivation. The empirical part deals with interviews with parents and teachers. The interview with the parents focused on the main question: What is the attitude of the parents to their child's homework? And the interview with the teachers focused on the main question: What is a purpose of homework? As result came out that the parents agree with the idea of homework and for teachers the purpose of homework is to practise the lessons. KEYWORDS homework, home preparation, parent-teacher communication, family-school cooperation