Multimédia ve výuce francouzského jazyka
Multimedia in the Teaching of French language
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157313Identifikátory
SIS: 222153
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Suková Vychopňová, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
16. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Multimédia, multimediální podpora, výuka jazyků, francouzský jazyk, interaktivitaKlíčová slova (anglicky)
Multimedia, multimedia support, teaching of languages, French language, interactivityTato bakalářská práce je zaměřena na multimediální podporu výuky francouzštiny a pojmy, které jsou s touto problematikou spojeny, například médium, multimédium a moderní technologie. Dále se specializuje na multimediální výuku cizích jazyků a multimediální výuku za přispění ICT (Informačních a komunikačních technologií), videa, animací a zvuku. Teoretická část je zakončena návaznými pojmy, které souvisí s multimediální výukou. Jedná se o interaktivitu, interaktivní prostředky a také o mediální gramotnost, která je jedním z pilířů digitální gramotnosti. Praktická část se věnuje učebnicím francouzštiny. Zkoumá jejich univerzálnost, míru zapojení multimediálních zadání a jejich časovou náročnost. V poslední řadě navrhujeme alternace multimediální opory v analyzovaných učebnicích. Dospěli jsme k závěru, že zkoumané učebnice byly z pohledu využití multimediální opory nedostatečné, je tedy na pedagogovi, aby sám vymyslel cvičení za přispění multimediální opory.
This bachelor thesis is focused on the multimedia support in the teaching of French and concepts that are associated with this issue, such as the medium, multimedia and modern technology. It is also specializes in multimedia foreign language teaching and multimedia teaching support with the help of ICT (Information and Communication Technologies), video, animation and sound. The theoretical part ends with concepts related to multimedia teaching. It is about interactivity, interactive utility and also about media literacy, which is one of the pillars of digital literacy. The practical part deals with French textbooks. It examines their universality, the degree of involvement of multimedia assignments and their time intensity. Finally, we propose alternations of multimedia support in the analyzed textbooks. The conclusion is that the examined textbooks were insufficient from the point of view of the use of multimedia support, so it is up to the teacher to invent the exercise himself with the help of multimedia support.