Pojetí úspěšného žáka učitelem na 1. stupni ZŠ ve společném vzdělávání
Concept of a succsessful pupil at a primary school at inclusive education from the point of view of a teacher
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157304Identifikátory
SIS: 213013
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pěnička, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
žák mladšího školního věku, učitel, školní úspěšnost, školní neúspěšnost, společné vzdělávání, inkluzeKlíčová slova (anglicky)
younger school age pupil, teacher, school success, school failure, inclusive education, inclusionDiplomová práce se zabývá problematikou pojetí úspěšného žáka učitelem na 1. stupni ZŠ ve společném vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou objasněna možná teoretická východiska, která se vztahují k dané problematice. K zodpovězení výzkumných otázek bylo použito kvalitativního výzkumu prostřednictvím rozhovorů s menší skupinou respondentů. Respondenty byli učitelé 1. stupně jedné základní školy. Učitelé byli rozděleni do svou skupin podle doby jejich praxe v oboru. Výzkum byl doplněn o sebereflexi vývoje výzkumníkova pojetí úspěšného žáka. V závěru byly zodpovězeny výzkumné otázky. Bylo zjištěno, jak učitelé 1. stupně pojímají úspěšného žáka a jak silný vliv má na toto pojetí prostředí dané školy. Klíčová slova žák mladšího školního věku, učitel, školní úspěšnost, školní neúspěšnost, společné vzdělávání, inkluze
This Master's thesis is focused on concept of a succsessful pupil at a primary school at inclusive education from the point of view of a teacher. Thesis is devided on a theoretic and practical part. First part of the thesis involves theoretical basis for concept of a successful student. Qualitative research was utilized to answer the research questions through interviews with a small group of respondents who were teachers from elementary school and were divided into two groups by teaching experience. The research was supplemented with questions about my self-reflection of developments regarding the concept of a successful student. It was found out how primary school teachers perceive a successful student and how strong the influence of the school environment on this conception. Keywords younger school age pupil, teacher, school success, school failure, inclusive education, inclusion
