Učitelé primární školy v Sedlčanech v období 1948-1989
Primary teacher'in Sedlcany during 1948-1989
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157289Identifikátory
SIS: 211800
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
10. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Učitelská profese, učitel, primární vzdělávání, totalitní režim, školství, Sedlčany, jednotné školstvíKlíčová slova (anglicky)
Teacher profession, teacher, primary Education, totalitarian regime, Education system, Sedlcany, unified EducationDiplomová práce "Učitelé primární školy v Sedlčanech v období 1948-1989" se zabývá problematikou učitelské profese v období totality na konkrétním území České republiky. Zabývá se danou dobou z pohledu učitelů a školského systému. Teoretická část poskytne vhled do školské struktury, legislativy, managementu a pozice učitele primárních škol v daném období, v kontextu Sedlčan. Výzkumná část se opírá o výpovědi učitelů - svědků doby. Metody získání dat se opírají o charakteristické nástroje orální historie. KLÍČOVÁ SLOVA Učitelská profese, učitel, primární vzdělávání, totalitní režim, školství, Sedlčany, jednotné školství.
This diploma thesis deals with the issue of the teaching profession in the period of totalitarianism on a particular territory of the Czech Republic. It deals with the period of 1948-1989 from the point of view of teachers and the school system. The theoretical part will give insight into the school structure, legislation, management and the position of primary school teachers in the given period, in the context of Sedlčany. The research part is based on the testimonies of teachers-witnesses of the time. Data acquisition methods are based on characteristic oral history tools. KEYWORDS Teacher profession, teacher, primary Education, totalitarian regime, Education system, Sedlcany, unified Education.
