Žáci s odkladem povinné školní docházky v prvním ročníku základní školy
Pupils with posponement of the first year of elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/157282Identifikátory
SIS: 204954
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horská, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školní zralost a připravenostodklad školní docházkypřípravný ročník základní školypovinné předškolní vzděláváníprvní ročník základní školyučivoškolní zralost a připravenostodklad školní docházkypřípravný ročník základní školypovinné předškolní vzděláváníprvní ročník základní školyučivoškolní zralost a připravenost, odklad školní docházky, přípravný ročník základní školy, povinné předškolní vzdělávání, první ročník základní školy, učivoKlíčová slova (anglicky)
school maturity and readiness, postponement of school attendance, preparatory year of, elementary school, compulsory pre-school education, the first year of elementary schoolcurriculumTéma žáci s odkladem školní docházky v prvním ročníku základní školy je velmi aktuální a celá diplomová práce je tedy věnována této problematice. V teoretické části jsou rozebírány základní pojmy a termíny, které popisují a charakterizují školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, povinnou předškolní docházku v mateřských školách a přípravných ročníkách základních škol, práci učitele se žáky v přípravném ročníku a v posledním povinném předškolním ročníku mateřské školy. Praktická část rozebírá a analyzuje kvalitu přípravy žáků mateřských škol a přípravných tříd do prvního ročníku. Je zde sledován způsob a metody práce v jednotlivých výchovně- vzdělávacích činnostech. Pro získávání potřebných informací je využita práce s odbornou literaturou, pozorování, rozhovor, analýza výsledků činnosti a praxe v mateřské škole i v přípravném ročníku. Cílem je zjistit a analyzovat připravenost žáků nastupujících do prvního ročníku, průběžné zvládání a celkové zvládnutí prvního ročníku v závislosti na pedagogickou podporu. Záměrem není stavět proti sobě mateřské školy a přípravné ročníky, ale poukázat na kvalitu přípravy žáků do prvních ročníků a případnou nutnost pedagogické podpory na počátku školní docházky. Pro získávání dat a informací z praxe je využito informací, které poskytla ZŠ a MŠ Praha 3,...
The topic "Pupils with posponement of the first year of elementary school" is very topical and the whole diploma thesis is devoted to this issue. In the theoretical part, the basic concepts and terms describing school maturity and preparedness, postponement of school attendance, obligatory pre-school attendance in kindergartens and preparátory classes of elementary schools, teacher's work with pupils in the preparátory year and the last obligatory pre-school year of kindergarten are discussed. The practical part is devoted to comparing and analyzing the quality of preparation of pupils of kindergartens and preparatory classes for the first year. In this part methods of work in individual educational activities are observed. To obtain the neceséry informatik the work with professional literature, the observation, the interview, the analysis of results of work and practice in kindergarten and in preparátory year are used. The aim is to find out and analyze preparadness of pupils for the first year, managing the first in the elementary school. The intention is not to oppose kindergarten and preparátory classes, but to highlight the quality of pupil's preparation for the first years in the elementary school and pedagogic support during the first year in the school. The informatik provided by the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vnitřní a vnější faktory socializace v průběhu adaptace dítěte na první ročník základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOFreimannová, Sára (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 14. 9. 2015Práce pojednává o sociálním aspektu adaptace dítěte na první ročník základní školy. Na socializaci obecně se podílejí vnitřní a vnější faktory. Za vnitřní faktory je pro účely této práce považována úroveň vývoje jedince a ... -
Didaktické pomůcky v hodinách českého jazyka pro 2.ročník základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKorbelová, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009)Datum obhajoby: 25. 6. 2009Teoretická část diplomové práce objasňuje pojem didaktické pomůcky. Zaměřuje se na druhy didaktických pomůcek, jejich funkce, využití v hodinách českého jazyka a organizaci práce. Praktická část je zaměřena na tvorbu a ... -
Genderová analýza učebnic pro I. ročník základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKábrtová, Renata (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2008)Datum obhajoby: 9. 6. 2008Cílem této práce je nastínit způsob utváření genderové socializace, způsob schvalování učebnic v České republice, potvrdit či vyvrátit genderovou citlivost ve školním prostředí a v edukačních pomůckách, vliv edukačních ...