Zobrazit minimální záznam

The Impact of external factors on the marketing strategy of a private preschool at the time of its foundation
dc.contributor.advisorCozlová, Světlana
dc.creatorŠuvarská, Klára
dc.date.accessioned2017-04-10T13:17:29Z
dc.date.available2017-04-10T13:17:29Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15537
dc.description.abstractThis bachelor thesis addresses the impact of external factors on the marketing strategy of a private preschool at the time of its foundation. The research of the pertinent literature is marked by the theoretical appreciation of the market environment and of the factors that influence the school environment. It is also based on the current state of preschools, the influence exerted by the macro environment and the institutional environment of the school, which is closely linked to the issue and represents an important element for the further steps of the study. In the empirical section, I perform research that serves as the principal source of information for the creation of the marketing strategy. The objective is to determine whether there exists a specific group of people who would be willing to invest a larger sum of money into preschooling for their children. In the research stage, the needs and interests of parents concerning private preschool services are being reviewed. Based on the data gathered on the current state of the macro environment and the institutional environment of the school and on the evaluation of the empirical research, a proposal for the marketing strategy is being formulated. The study should prove beneficial for executive staff in the educational sector, including pedagogues who...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vlivem vnějších faktorů na marketingovou strategii soukromé mateřské školy při jejím založení. Literární rešerše charakterizuje teoretické zpracování tržního prostředí a faktorů působících na prostředí školy. Bakalářská práce dále vychází ze současného stavu mateřských škol, vlivů makroprostředí a mezoprostředí školy, které úzce s problematikou souvisejí a které jsou pro další kroky studie důležitým ukazatelem. V empirické části je proveden výzkum, který slouží jako hlavní zdroj informací pro tvorbu marketingové strategie. Cílem je zjistit, zda existuje určitá skupina lidí, která je ochotna investovat vyšší finanční prostředky do předškolního vzdělávání svých dětí. Ve výzkumné fázi jsou prověřeny potřeby a zájmy rodičů o službu soukromé mateřské školy. Na základě získaných údajů o stavu makroprostředí a mezoprostředí školy a na základě vyhodnocení empirického výzkumu je proveden návrh marketingové strategie. Vypracovaná studie bude přínosem pro vedoucí pracovníky v oblasti školství včetně pedagogů, kteří uvažují o založení soukromého předškolního zařízení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVliv vnějších faktorů na marketingovou strategii soukromé mateřské školy při jejím založenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-20
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59460
dc.title.translatedThe Impact of external factors on the marketing strategy of a private preschool at the time of its foundationen_US
dc.contributor.refereeBříza, Kamil
dc.identifier.aleph001229453
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá vlivem vnějších faktorů na marketingovou strategii soukromé mateřské školy při jejím založení. Literární rešerše charakterizuje teoretické zpracování tržního prostředí a faktorů působících na prostředí školy. Bakalářská práce dále vychází ze současného stavu mateřských škol, vlivů makroprostředí a mezoprostředí školy, které úzce s problematikou souvisejí a které jsou pro další kroky studie důležitým ukazatelem. V empirické části je proveden výzkum, který slouží jako hlavní zdroj informací pro tvorbu marketingové strategie. Cílem je zjistit, zda existuje určitá skupina lidí, která je ochotna investovat vyšší finanční prostředky do předškolního vzdělávání svých dětí. Ve výzkumné fázi jsou prověřeny potřeby a zájmy rodičů o službu soukromé mateřské školy. Na základě získaných údajů o stavu makroprostředí a mezoprostředí školy a na základě vyhodnocení empirického výzkumu je proveden návrh marketingové strategie. Vypracovaná studie bude přínosem pro vedoucí pracovníky v oblasti školství včetně pedagogů, kteří uvažují o založení soukromého předškolního zařízení.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis addresses the impact of external factors on the marketing strategy of a private preschool at the time of its foundation. The research of the pertinent literature is marked by the theoretical appreciation of the market environment and of the factors that influence the school environment. It is also based on the current state of preschools, the influence exerted by the macro environment and the institutional environment of the school, which is closely linked to the issue and represents an important element for the further steps of the study. In the empirical section, I perform research that serves as the principal source of information for the creation of the marketing strategy. The objective is to determine whether there exists a specific group of people who would be willing to invest a larger sum of money into preschooling for their children. In the research stage, the needs and interests of parents concerning private preschool services are being reviewed. Based on the data gathered on the current state of the macro environment and the institutional environment of the school and on the evaluation of the empirical research, a proposal for the marketing strategy is being formulated. The study should prove beneficial for executive staff in the educational sector, including pedagogues who...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990012294530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV