Zobrazit minimální záznam

School Management and its Role in the Formation of Psychohygienne in the Schools of Pardubice District
dc.contributor.advisorKnoll, Jiří
dc.creatorPohanková, Iva
dc.date.accessioned2017-04-10T13:12:23Z
dc.date.available2017-04-10T13:12:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15511
dc.description.abstractConsidering the ever growing demands imposed on the present day education managers and their subordinates in a rapidly developing transformation society, the issues of mental well-being and of keeping it are substantiated, because properly working managers and teaching staff play a key role in every school's success. This thesis is focusing on identifying the causes of the negative phenomena connected with mental health with which education managers and teaching staff are confronted on an everyday basis; i.e. the causes of stress and burnout syndrome. This thesis also deals with the aftermaths of these negative factors that may have adverse effects on the performance of the whole staff. The main objective of the thesis was to compile a well-arranged manual for school managers, or principals. The manual should be instrumental in creating an appropriate concept of mental hygiene for the teachers. Its implementation could prevent the above-referenced phenomena in a goal-directive fashion, minimize their occurrence, and deal with their consequences, if any, effectively and immediately.en_US
dc.description.abstractVzhledem k tomu, že požadavky na současné školské manažery i jejich podřízené v rychle rozvíjející se transformační společnosti ve všech oblastech života neustále rostou, jsou otázky duševního zdraví a péče o něj určitě na místě, neboť zdravý a fungující manažer a pedagogický sbor jsou základem úspěchu každé školy. Práce je zaměřena na zjištění příčin negativních jevů v oblasti duševního zdraví, se kterými se manažeři ve školství i ostatní členové pedagogického sboru v každodenním životě setkávají - to znamená na příčiny stresu a syndromu vyhoření, a zabývá se také jejich důsledky, jež mohou nepříznivě ovlivnit práci celého kolektivu. Hlavním cílem práce by pak mělo být zpracovat pro manažery škol, tedy ředitele, přehlednou příručku, jež by se stala vodítkem pro vytvoření vhodné koncepce psychohygieny pro pedagogy tak, aby se výše zmiňovaným jevům cíleně předcházelo, jejich výskyt se tím minimalizoval a případné důsledky se účinně a bezodkladně řešily.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleManažer ve školství a duševní hygiena, jako role při vytváření koncepce psychohygieny ve školách a školských zařízeních Pardubického krajecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-20
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59434
dc.title.translatedSchool Management and its Role in the Formation of Psychohygienne in the Schools of Pardubice Districten_US
dc.contributor.refereeSvoboda, Jiří
dc.identifier.aleph001228655
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVzhledem k tomu, že požadavky na současné školské manažery i jejich podřízené v rychle rozvíjející se transformační společnosti ve všech oblastech života neustále rostou, jsou otázky duševního zdraví a péče o něj určitě na místě, neboť zdravý a fungující manažer a pedagogický sbor jsou základem úspěchu každé školy. Práce je zaměřena na zjištění příčin negativních jevů v oblasti duševního zdraví, se kterými se manažeři ve školství i ostatní členové pedagogického sboru v každodenním životě setkávají - to znamená na příčiny stresu a syndromu vyhoření, a zabývá se také jejich důsledky, jež mohou nepříznivě ovlivnit práci celého kolektivu. Hlavním cílem práce by pak mělo být zpracovat pro manažery škol, tedy ředitele, přehlednou příručku, jež by se stala vodítkem pro vytvoření vhodné koncepce psychohygieny pro pedagogy tak, aby se výše zmiňovaným jevům cíleně předcházelo, jejich výskyt se tím minimalizoval a případné důsledky se účinně a bezodkladně řešily.cs_CZ
uk.abstract.enConsidering the ever growing demands imposed on the present day education managers and their subordinates in a rapidly developing transformation society, the issues of mental well-being and of keeping it are substantiated, because properly working managers and teaching staff play a key role in every school's success. This thesis is focusing on identifying the causes of the negative phenomena connected with mental health with which education managers and teaching staff are confronted on an everyday basis; i.e. the causes of stress and burnout syndrome. This thesis also deals with the aftermaths of these negative factors that may have adverse effects on the performance of the whole staff. The main objective of the thesis was to compile a well-arranged manual for school managers, or principals. The manual should be instrumental in creating an appropriate concept of mental hygiene for the teachers. Its implementation could prevent the above-referenced phenomena in a goal-directive fashion, minimize their occurrence, and deal with their consequences, if any, effectively and immediately.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990012286550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV