Zobrazit minimální záznam

The possibilities of the use of project teaching at the first grade of primary school
dc.contributor.advisorSpilková, Vladimíra
dc.creatorZvárová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-10T13:08:55Z
dc.date.available2017-04-10T13:08:55Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15494
dc.description.abstractThe theme of this diploma thesis is project teaching and the possibilities of its use at primary schools. This thesis is based on the points of departure and principles of the transformation of Czech education system after 1989, and it is focused on the internal reform of primary education. The key part of the thesis deals with project teaching - mainly its history, characterization and methodology. The practical part attempts to verify project teaching in practice. The authoress created and realized five projects for first grade primary school pupils. Each one contains educational objectives, a map of thougt, a detailed description of its realization, and an evaluation of the project including selfreflection. The pupils' activity during the projects are documented in the appendixes. On the basis of these projects the conditions for successful realization of project teaching at the first grade of primary school are charakterized. Keywords: internal transformation of Czech education after 1989, project teaching, projects.en_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce je projektové vyučování a možnosti jeho uplatnění na 1. stupni ZŠ. Práce se opírá o východiska a principy transformace českého školství po roce 1989 se zaměřením na vnitřní reformu primární školy. Stěžejní část práce se podrobně věnuje projektovému vyučování - především jeho historii, charakteristice a metodice. Cílem praktické části je ověření projektového vyučování v praxi. Autorka vytvořila a realizovala pět projektu pro žáky 1. stupně ZŠ. Každý projekt obsahuje edukační cíle a myšlenkovou mapu, podrobný popis realizace a hodnocení projektů včetně sebereflexe. Práci dětí v průběhu projektů dokumentují přílohy. Na základě uvedených projektů jsou charakterizovány podmínky pro úspěšnou realizaci projektového vyučování na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: vnitřní transformace českého školství po roce 1989, projektové vyučování, projekty.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti uplatnění projektového vyučování na 1. st .ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58398
dc.title.translatedThe possibilities of the use of project teaching at the first grade of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeTomková, Anna
dc.identifier.aleph000977179
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je projektové vyučování a možnosti jeho uplatnění na 1. stupni ZŠ. Práce se opírá o východiska a principy transformace českého školství po roce 1989 se zaměřením na vnitřní reformu primární školy. Stěžejní část práce se podrobně věnuje projektovému vyučování - především jeho historii, charakteristice a metodice. Cílem praktické části je ověření projektového vyučování v praxi. Autorka vytvořila a realizovala pět projektu pro žáky 1. stupně ZŠ. Každý projekt obsahuje edukační cíle a myšlenkovou mapu, podrobný popis realizace a hodnocení projektů včetně sebereflexe. Práci dětí v průběhu projektů dokumentují přílohy. Na základě uvedených projektů jsou charakterizovány podmínky pro úspěšnou realizaci projektového vyučování na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: vnitřní transformace českého školství po roce 1989, projektové vyučování, projekty.cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this diploma thesis is project teaching and the possibilities of its use at primary schools. This thesis is based on the points of departure and principles of the transformation of Czech education system after 1989, and it is focused on the internal reform of primary education. The key part of the thesis deals with project teaching - mainly its history, characterization and methodology. The practical part attempts to verify project teaching in practice. The authoress created and realized five projects for first grade primary school pupils. Each one contains educational objectives, a map of thougt, a detailed description of its realization, and an evaluation of the project including selfreflection. The pupils' activity during the projects are documented in the appendixes. On the basis of these projects the conditions for successful realization of project teaching at the first grade of primary school are charakterized. Keywords: internal transformation of Czech education after 1989, project teaching, projects.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009771790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV