Zobrazit minimální záznam

Eating disorders in educational practice
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorVelehradská, Monika
dc.date.accessioned2017-04-10T13:04:25Z
dc.date.available2017-04-10T13:04:25Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15472
dc.description.abstractThe thesis deals with the eating disorders and foreknowledge of Czech pedagogues of this disease. I inquire whether the pedagogues know what the eating disorders are, what are their potential causations, possibilities of prevention and competency of pedagogues for solving these disorders. I addressed sample of pedagogues from Prague and East Bohemia through questionnaires. Individual questions are evaluated and percentage compared in the "categories" - locality of the operation of the pedagogue, type of school, where the pedagogue works, class master and upbringing advisor. These categories are evaluated at the conclusion of my work and further procedure for the improvement of foreknowledge of pedagogues and their students in the subject of eating disorders is proposed. Structured interviews with the girls afflicted with the eating disorders are part of the supplement.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o poruchách příjmu potravy a o informovanosti českých pedagogů o tomto onemocnění. Na vzorku pražských a východočeských pedagogů je pomocí dotazníků zjišťováno, zda učitelé vědí, co jsou poruchy příjmu potravy, jaké jsou jejich možné příčiny, možnosti prevence PPP a kompetence pedagogů k řešení tohoto onemocnění. Jednotlivé otázky jsou vyhodnoceny a procentuálně porovnávány v "kategoriích" lokalita působení učitele, typ školy, kde učitel působí, třídnictví a výchovné poradenství u učitele. V závěru práce jsou tyto "kategorie" zhodnoceny a je navržen další postup ke zlepšení informovanosti pedagogů a jejich studentů o problematice PPP. Strukturované rozhovory s dívkami trpícími PPP jsou součástí přílohy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika poruch příjmu potravy v pedagogické praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59538
dc.title.translatedEating disorders in educational practiceen_US
dc.contributor.refereeMottlová, Jana
dc.identifier.aleph001111235
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o poruchách příjmu potravy a o informovanosti českých pedagogů o tomto onemocnění. Na vzorku pražských a východočeských pedagogů je pomocí dotazníků zjišťováno, zda učitelé vědí, co jsou poruchy příjmu potravy, jaké jsou jejich možné příčiny, možnosti prevence PPP a kompetence pedagogů k řešení tohoto onemocnění. Jednotlivé otázky jsou vyhodnoceny a procentuálně porovnávány v "kategoriích" lokalita působení učitele, typ školy, kde učitel působí, třídnictví a výchovné poradenství u učitele. V závěru práce jsou tyto "kategorie" zhodnoceny a je navržen další postup ke zlepšení informovanosti pedagogů a jejich studentů o problematice PPP. Strukturované rozhovory s dívkami trpícími PPP jsou součástí přílohy.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the eating disorders and foreknowledge of Czech pedagogues of this disease. I inquire whether the pedagogues know what the eating disorders are, what are their potential causations, possibilities of prevention and competency of pedagogues for solving these disorders. I addressed sample of pedagogues from Prague and East Bohemia through questionnaires. Individual questions are evaluated and percentage compared in the "categories" - locality of the operation of the pedagogue, type of school, where the pedagogue works, class master and upbringing advisor. These categories are evaluated at the conclusion of my work and further procedure for the improvement of foreknowledge of pedagogues and their students in the subject of eating disorders is proposed. Structured interviews with the girls afflicted with the eating disorders are part of the supplement.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011112350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV