Zobrazit minimální záznam

Building numerical images in 10-12 year old children using sorbon
dc.contributor.advisorJančařík, Antonín
dc.creatorKučerová, Eliška
dc.date.accessioned2017-04-10T13:04:00Z
dc.date.available2017-04-10T13:04:00Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15470
dc.description.abstractThe Diplom Thesis is divided into two parts - the theoretical and the practical one. In the theoretical part there are notes about history of the development of the abacuses, with the focus on the japanese abacus. As well as, with the basic principals of the counting with soroban (addition and subraction). In the practical part there is a description of the experimental teaching with the soroban with the children in the 3rd grade. It is followed by the analyse of this teaching and its conclusion. In this part there is lso a chapter discussing the using of soroban in the current Japanese school system. In the supplement there is a technique of the counting with soroban (multiplying and dividing). However this has not been used for the experiment. There are also added examples of the working sheets which i was using during my teaching.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána historie vývoje počítadel se zaměřením na japonské počítadlo a základní principy počítání na sorobanu (sčítání a odčítání). V praktické části je popsána experimentální výuka sorobanu žáků třetí třídy a analýza průběhu a výsledků této výuky. V této části je zařazena i kapitola pojednávající o využívání sorobanu v současném japonském školství. V příloze je uvedena technika počítání na sorobanu pro násobení a dělení, která však pro experiment již využita nebyla. Přiloženy jsou i ukázky pracovních listů, které jsem používala v průběhu své práce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleBudování číselných představ dětí ve věku 10-12 let pomocí sorbonucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-13
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58438
dc.title.translatedBuilding numerical images in 10-12 year old children using sorbonen_US
dc.contributor.refereeSlezáková, Jana
dc.identifier.aleph001007995
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána historie vývoje počítadel se zaměřením na japonské počítadlo a základní principy počítání na sorobanu (sčítání a odčítání). V praktické části je popsána experimentální výuka sorobanu žáků třetí třídy a analýza průběhu a výsledků této výuky. V této části je zařazena i kapitola pojednávající o využívání sorobanu v současném japonském školství. V příloze je uvedena technika počítání na sorobanu pro násobení a dělení, která však pro experiment již využita nebyla. Přiloženy jsou i ukázky pracovních listů, které jsem používala v průběhu své práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe Diplom Thesis is divided into two parts - the theoretical and the practical one. In the theoretical part there are notes about history of the development of the abacuses, with the focus on the japanese abacus. As well as, with the basic principals of the counting with soroban (addition and subraction). In the practical part there is a description of the experimental teaching with the soroban with the children in the 3rd grade. It is followed by the analyse of this teaching and its conclusion. In this part there is lso a chapter discussing the using of soroban in the current Japanese school system. In the supplement there is a technique of the counting with soroban (multiplying and dividing). However this has not been used for the experiment. There are also added examples of the working sheets which i was using during my teaching.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010079950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV