Rozvoj počáteční gramotnosti ve vybraných alternativních systémech
Development of inceptive literacy in chosen alternative systems
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15463Identifikátory
SIS: 59616
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánek, Zdeněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem mé diplomové práce s názvem "Rozvoj počáteční gramotnosti ve vybraných alternativních systémech " je přiblížit výuku čtení a psaní v nejrozšířenějších alternativních školách v CR, porovnat jednotlivé prvky výuky s běžnou základní školou a podrobněji se zaměřil na pedagogiku a specifika ve výuce elementárního čtení a psaní ve waldorfské a M. Montessori škole. Oba uvedené alternativní systémy škol využívají k výuce počáteční gramotnosti genetickou metodu nebo alespoň její prvky. Kromě vhodné metody přispívají k dobrému zvládnutí čtení a psaní i další faktory, které používají právě alternativní školy, jako např. prostředí a systém výuky, přístup učitele k žákům atd. Tato práce by měla sloužit nejen jako vodítko pro získání představy o základních metodách ve výuce čtení a psaní, ale měla by nastínit představu o systému výuky gramotnosti ve waldorfských a M. Montessori školách a sloužit tak při rozhodování o výběru typu školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The goal of my dissertation with the name "Development o f inceptive lileracy in chosen alternativě systems " is to zoom in the teaching o f reading and writing in most widespread alternativě schools in the Czech Republic, to compare diserete components of education with regular elementary school and focus more detailed on pedagogy and specifics in teaching elementary reading and writing on Waldorf and M. Montessori school. Both mentioned alternativě systems o f schools are using for teaching inceptive lileracy the genetic met hod or at least čerta i n parts ofthis met hod. Besides o f using the right met hod is fo r encompassment o f reading and writing import ani also other factors, which are present m alternativě schools, as fo r example environment and systém o f education, approach of leacher to student and so on. This dissertation should serve not only as a guide for giving the idea about elementary methods in teaching o f reading and writing, but also should Joreshadow idea o f the systém o f education lileracy in Waldorf and M. Montessori schools and therefore also help with making a decision in choosing the right type o f school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)