Zobrazit minimální záznam

Sign , Symbol and Comunitation in Art
dc.contributor.advisorPolcar, Miloslav
dc.creatorKyselová, Gabriela
dc.date.accessioned2017-04-10T12:48:31Z
dc.date.available2017-04-10T12:48:31Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15406
dc.description.abstractI na lidech podílejících se na výchově je, aby děti v těchto pokusech podporovali a neustále je nutily své myšlenky vyjádřit. Je důležité umožnit dítěti získat větší vlastní rozhodovací prostor a současně snižovat pomoc, kterou mu poskytujeme. Ačkoliv je tento přístup samozřejmě náročný na čas, pozornost a trpělivost a nelze se občas vyhnout nedorozumění, má pro děti a jejich okolí velký význam. Vyjadřování vlastních požadavků, zejména prosazení vlastní vůle, je neodmyslitelné od zdravého psychického vývoje. Používání piktogramů, či jiných symbolů by mělo být začleňováno do různých každodenních situací, které jsou přiměřené zkušenostem a schopnostem dítěte. Zároveň s tím je nutné neustále dítě povzbuzovat i k řečovému vyjadřování, pokud je to jen trochu možné. Výsledkem pak bude zdravě sebevědomý jedinec, který se nebude bát zkoušet navazovat kontakty i s cizími lidmi a v různých životních situacích.en_US
dc.description.abstractPožadavek umožnit dorozumění dětem i dospělým, kteří v důsledku svého zdravotního postižení nemohou komunikovat běžnou mluvenou řečí, je nesporný. Komunikační systémy využívající technické i netechnické pomůcky se v minulosti rozvíjely především v severských zemích a Spojených státech amerických. Předpokládám, že v nejbližších letech se tyto metody uplatní i u nás v plném rozsahu. Osoby, které se dorozumívají slovy, mají kdykoliv možnost navázat společenskou konverzaci s druhou osobou způsobem, které jsou oběma stranám srozumitelný.. Naproti tomu děti i dospělí s postižením řeči, kterým není umožněna kompenzace jejich postižení, nemohou aktivně vyjádřit své pocity, zážitky a přání, klást otázky a podávat zpětně odpovědi. V důsledku zdravotního postižení jim je mnohdy znemožněna nebo velmi znesnadněna i komunikace prostřednictvím gestikulace a mimiky. Je tedy nezbytné umožnit těmto znevýhodněným osobám jiné cesty k úspěšné komunikaci se svým okolím, aby se tak dokázaly zapojit do běžného života společnosti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZnak, symbol a komunikace ve výtvarném uměnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59151
dc.title.translatedSign , Symbol and Comunitation in Arten_US
dc.contributor.refereeFulková, Marie
dc.identifier.aleph001007741
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPožadavek umožnit dorozumění dětem i dospělým, kteří v důsledku svého zdravotního postižení nemohou komunikovat běžnou mluvenou řečí, je nesporný. Komunikační systémy využívající technické i netechnické pomůcky se v minulosti rozvíjely především v severských zemích a Spojených státech amerických. Předpokládám, že v nejbližších letech se tyto metody uplatní i u nás v plném rozsahu. Osoby, které se dorozumívají slovy, mají kdykoliv možnost navázat společenskou konverzaci s druhou osobou způsobem, které jsou oběma stranám srozumitelný.. Naproti tomu děti i dospělí s postižením řeči, kterým není umožněna kompenzace jejich postižení, nemohou aktivně vyjádřit své pocity, zážitky a přání, klást otázky a podávat zpětně odpovědi. V důsledku zdravotního postižení jim je mnohdy znemožněna nebo velmi znesnadněna i komunikace prostřednictvím gestikulace a mimiky. Je tedy nezbytné umožnit těmto znevýhodněným osobám jiné cesty k úspěšné komunikaci se svým okolím, aby se tak dokázaly zapojit do běžného života společnosti.cs_CZ
uk.abstract.enI na lidech podílejících se na výchově je, aby děti v těchto pokusech podporovali a neustále je nutily své myšlenky vyjádřit. Je důležité umožnit dítěti získat větší vlastní rozhodovací prostor a současně snižovat pomoc, kterou mu poskytujeme. Ačkoliv je tento přístup samozřejmě náročný na čas, pozornost a trpělivost a nelze se občas vyhnout nedorozumění, má pro děti a jejich okolí velký význam. Vyjadřování vlastních požadavků, zejména prosazení vlastní vůle, je neodmyslitelné od zdravého psychického vývoje. Používání piktogramů, či jiných symbolů by mělo být začleňováno do různých každodenních situací, které jsou přiměřené zkušenostem a schopnostem dítěte. Zároveň s tím je nutné neustále dítě povzbuzovat i k řečovému vyjadřování, pokud je to jen trochu možné. Výsledkem pak bude zdravě sebevědomý jedinec, který se nebude bát zkoušet navazovat kontakty i s cizími lidmi a v různých životních situacích.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990010077410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV