Show simple item record

Cistercian monastery in Osek in 18. and 19. century
dc.contributor.advisorHurníková, Kateřina
dc.creatorZástěra, Jan
dc.date.accessioned2017-04-10T12:43:06Z
dc.date.available2017-04-10T12:43:06Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15388
dc.description.abstractPředkládaná práce svým tématem zasahuje do zvláště bohaté a komplikované problematiky hudby v českých klášterech po josefínských reformách. Zabývá se hudbou v oseckém klášteře, který jako jeden z mála přežil všechny státní zásahy do životů řeholních společenství na konci 18. století, a měl tak možnost rozvíjet staré tradice v kontextech nové doby. Z tohoto důvodu se v Oseku podařilo udržovat a vytvářet hodnoty na poli vědeckém a zejména uměleckém, které jinde nemají obdoby. V oblasti hudby to platí dvojnásob, a právě proto je hudební kultura oseckého kláštera na přelomu 18. a 19. století hodna všeobecného zájmu. Práce sleduje několik dílčích cílů, které ve svém rámci mají přispět poznávání hudebního života zmiňovaného období v jeho celistvosti. Poněkud nespravedlivě je ve výkladech věnovaných hudbě počátku 19. století opomíjen význam chrámové či duchovní tvorby. Na příkladech mnohých autorů lze ilustrovat její kvality, vliv i společenské zázemí a význam. Jistá tendence konzervovat staré styly i během nástupu nových uměleckých přístupů a trendů má dokonce za následek vznik svérázných hudebně stylových syntéz, které mohou naše představy o dobové hudbě značně obohatit. Dalším zajímavým, ale přesto nepříliš diskutovaným fenoménem je situace v chrámové hudbě po josefínských zásazích do liturgie, rušení...en_US
dc.description.abstractPředkládaná práce svým tématem zasahuje do zvláště bohaté a komplikované problematiky hudby v českých klášterech po josefínských reformách. Zabývá se hudbou v oseckém klášteře, který jako jeden z mála přežil všechny státní zásahy do životů řeholních společenství na konci 18. století, a měl tak možnost rozvíjet staré tradice v kontextech nové doby. Z tohoto důvodu se v Oseku podařilo udržovat a vytvářet hodnoty na poli vědeckém a zejména uměleckém, které jinde nemají obdoby. V oblasti hudby to platí dvojnásob, a právě proto je hudební kultura oseckého kláštera na přelomu 18. a 19. století hodna všeobecného zájmu. Práce sleduje několik dílčích cílů, které ve svém rámci mají přispět poznávání hudebního života zmiňovaného období v jeho celistvosti. Poněkud nespravedlivě je ve výkladech věnovaných hudbě počátku 19. století opomíjen význam chrámové či duchovní tvorby. Na příkladech mnohých autorů lze ilustrovat její kvality, vliv i společenské zázemí a význam. Jistá tendence konzervovat staré styly i během nástupu nových uměleckých přístupů a trendů má dokonce za následek vznik svérázných hudebně stylových syntéz, které mohou naše představy o dobové hudbě značně obohatit. Dalším zajímavým, ale přesto nepříliš diskutovaným fenoménem je situace v chrámové hudbě po josefínských zásazích do liturgie, rušení...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHudba oseckých cisterciáků na přelomu 18. a 19. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-20
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59552
dc.title.translatedCistercian monastery in Osek in 18. and 19. centuryen_US
dc.contributor.refereePecháček, Stanislav
dc.identifier.aleph001012197
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná práce svým tématem zasahuje do zvláště bohaté a komplikované problematiky hudby v českých klášterech po josefínských reformách. Zabývá se hudbou v oseckém klášteře, který jako jeden z mála přežil všechny státní zásahy do životů řeholních společenství na konci 18. století, a měl tak možnost rozvíjet staré tradice v kontextech nové doby. Z tohoto důvodu se v Oseku podařilo udržovat a vytvářet hodnoty na poli vědeckém a zejména uměleckém, které jinde nemají obdoby. V oblasti hudby to platí dvojnásob, a právě proto je hudební kultura oseckého kláštera na přelomu 18. a 19. století hodna všeobecného zájmu. Práce sleduje několik dílčích cílů, které ve svém rámci mají přispět poznávání hudebního života zmiňovaného období v jeho celistvosti. Poněkud nespravedlivě je ve výkladech věnovaných hudbě počátku 19. století opomíjen význam chrámové či duchovní tvorby. Na příkladech mnohých autorů lze ilustrovat její kvality, vliv i společenské zázemí a význam. Jistá tendence konzervovat staré styly i během nástupu nových uměleckých přístupů a trendů má dokonce za následek vznik svérázných hudebně stylových syntéz, které mohou naše představy o dobové hudbě značně obohatit. Dalším zajímavým, ale přesto nepříliš diskutovaným fenoménem je situace v chrámové hudbě po josefínských zásazích do liturgie, rušení...cs_CZ
uk.abstract.enPředkládaná práce svým tématem zasahuje do zvláště bohaté a komplikované problematiky hudby v českých klášterech po josefínských reformách. Zabývá se hudbou v oseckém klášteře, který jako jeden z mála přežil všechny státní zásahy do životů řeholních společenství na konci 18. století, a měl tak možnost rozvíjet staré tradice v kontextech nové doby. Z tohoto důvodu se v Oseku podařilo udržovat a vytvářet hodnoty na poli vědeckém a zejména uměleckém, které jinde nemají obdoby. V oblasti hudby to platí dvojnásob, a právě proto je hudební kultura oseckého kláštera na přelomu 18. a 19. století hodna všeobecného zájmu. Práce sleduje několik dílčích cílů, které ve svém rámci mají přispět poznávání hudebního života zmiňovaného období v jeho celistvosti. Poněkud nespravedlivě je ve výkladech věnovaných hudbě počátku 19. století opomíjen význam chrámové či duchovní tvorby. Na příkladech mnohých autorů lze ilustrovat její kvality, vliv i společenské zázemí a význam. Jistá tendence konzervovat staré styly i během nástupu nových uměleckých přístupů a trendů má dokonce za následek vznik svérázných hudebně stylových syntéz, které mohou naše představy o dobové hudbě značně obohatit. Dalším zajímavým, ale přesto nepříliš diskutovaným fenoménem je situace v chrámové hudbě po josefínských zásazích do liturgie, rušení...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV