Show simple item record

Worksheets for reading poetry in 3rn - th grade
dc.contributor.advisorHausenblas, Ondřej
dc.creatorRybníčková, Alena
dc.date.accessioned2017-04-10T12:23:13Z
dc.date.available2017-04-10T12:23:13Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15308
dc.description.abstractPodnětem napsání této diplomové práce mi byl vztah většiny našich žáků četbě a také pojetí literární výchovy většinou učitelů: nekladení důrazu na vědomé pěstování kultivovaného čtenářství a radosti z četby. Vzhledem nedostatku praktických materiálů pro práci s textem je mým hlavním cílem vytvořit materiály, které žáky povedou uvědomělému čtenářství, a to ve formě pracovních listů. Pracovní listy jsou cenným materiálem pro učitele i pro dítě. Dítěti dává prostor pro vedenou samostatnou práci a učiteli záznam o tom, na jaké čtenářské úrovni se dítě pohybuje. Poskytují navíc i inspiraci jak výuce literární výchovy přistupovat. Jako výchozí žánr jsem zvolila poezii pro děti. Na jejím příkladu prezentuji, že i s krátkým textem lze setrvat dlouho a zároveň smysluplně. Ukazuji, jak poezii přistupovat, a tím se snažím otevřít dětem dveře čítání básní pro jejich vlastní potřebu.en_US
dc.description.abstractPodnětem napsání této diplomové práce mi byl vztah většiny našich žáků četbě a také pojetí literární výchovy většinou učitelů: nekladení důrazu na vědomé pěstování kultivovaného čtenářství a radosti z četby. Vzhledem nedostatku praktických materiálů pro práci s textem je mým hlavním cílem vytvořit materiály, které žáky povedou uvědomělému čtenářství, a to ve formě pracovních listů. Pracovní listy jsou cenným materiálem pro učitele i pro dítě. Dítěti dává prostor pro vedenou samostatnou práci a učiteli záznam o tom, na jaké čtenářské úrovni se dítě pohybuje. Poskytují navíc i inspiraci jak výuce literární výchovy přistupovat. Jako výchozí žánr jsem zvolila poezii pro děti. Na jejím příkladu prezentuji, že i s krátkým textem lze setrvat dlouho a zároveň smysluplně. Ukazuji, jak poezii přistupovat, a tím se snažím otevřít dětem dveře čítání básní pro jejich vlastní potřebu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePracovní listy pro práci s poezií ve 3. -5 . třídě ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-14
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58461
dc.title.translatedWorksheets for reading poetry in 3rn - th gradeen_US
dc.contributor.refereeHník, Ondřej
dc.identifier.aleph000969940
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPodnětem napsání této diplomové práce mi byl vztah většiny našich žáků četbě a také pojetí literární výchovy většinou učitelů: nekladení důrazu na vědomé pěstování kultivovaného čtenářství a radosti z četby. Vzhledem nedostatku praktických materiálů pro práci s textem je mým hlavním cílem vytvořit materiály, které žáky povedou uvědomělému čtenářství, a to ve formě pracovních listů. Pracovní listy jsou cenným materiálem pro učitele i pro dítě. Dítěti dává prostor pro vedenou samostatnou práci a učiteli záznam o tom, na jaké čtenářské úrovni se dítě pohybuje. Poskytují navíc i inspiraci jak výuce literární výchovy přistupovat. Jako výchozí žánr jsem zvolila poezii pro děti. Na jejím příkladu prezentuji, že i s krátkým textem lze setrvat dlouho a zároveň smysluplně. Ukazuji, jak poezii přistupovat, a tím se snažím otevřít dětem dveře čítání básní pro jejich vlastní potřebu.cs_CZ
uk.abstract.enPodnětem napsání této diplomové práce mi byl vztah většiny našich žáků četbě a také pojetí literární výchovy většinou učitelů: nekladení důrazu na vědomé pěstování kultivovaného čtenářství a radosti z četby. Vzhledem nedostatku praktických materiálů pro práci s textem je mým hlavním cílem vytvořit materiály, které žáky povedou uvědomělému čtenářství, a to ve formě pracovních listů. Pracovní listy jsou cenným materiálem pro učitele i pro dítě. Dítěti dává prostor pro vedenou samostatnou práci a učiteli záznam o tom, na jaké čtenářské úrovni se dítě pohybuje. Poskytují navíc i inspiraci jak výuce literární výchovy přistupovat. Jako výchozí žánr jsem zvolila poezii pro děti. Na jejím příkladu prezentuji, že i s krátkým textem lze setrvat dlouho a zároveň smysluplně. Ukazuji, jak poezii přistupovat, a tím se snažím otevřít dětem dveře čítání básní pro jejich vlastní potřebu.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV