Zobrazit minimální záznam

Knowledge of Children of a Selected Secondary School about Poverty
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorMeškanová, Iva
dc.date.accessioned2017-06-01T08:52:53Z
dc.date.available2017-06-01T08:52:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1522
dc.description.abstractDiplomová práce Znalosti dětí II. stupně vybrané ZŠ o chudobě charakterizuje pojem chudoba z různých úhlů. Teoretická část konkretizuje pojem chudoba. Charakterizuje typy chudoby, pojednává o příčinách a důsledcích zmíněného globálního problému. Práce upřesňuje stanovení chudoby v České republice a obecně mapuje situaci globálního problému ve světě. Upřesňuje význam Světové banky, která efektivně snižuje chudobu ve světě. Závěr teoretické části pojednává o prevenci chudoby a o konkrétních organizacích zabývajících se chudobou. Empirická část diplomové práce je zpracována výzkumem. Výzkum je realizován dotazníkovým šetřením pomocí nestandardizovaného dotazníku, který zjišťuje povědomí žáků o chudobě. V praktické části je analyzován Školní vzdělávací program ZŠ a MŠ Králův Dvůr, Jungmannova 292, 267 01. Na základě analýzy školního vzdělávacího programu dané školy je vytvořen projekt jako nástroj pro učitele k zařazení tématu do výuky.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation study, The Knowledge of Children of a Selected Secondary School about Poverty, characterizes the concept of poverty from different angles. The theory part concretely defines the concept of poverty. It describes types of poverty, treats the topic of reasons behind and outcomes of the mentioned global problem. This work delineates the marking of poverty in the Czech Republic and maps out in general the situation of the global problem in the world. It demarcates the meaning of The World Bank, which effectively decreases poverty in the world. The closing argument of the theory part treats the topic of preventing poverty, and organizations which deal specifically with poverty. The empirical portion of the dissertation is handled through the vehicle of research, realized through questionnaire surveys with the help of non-standardized questionnaires, which ascertain poverty awareness of pupils of the selected middle school. The practical part of the dissertation analyzes the Ministry of Education's Requirements for Education of Students of ZŠ a MŠ Králův Dvůr, Jungmannova 292, 267 01, (the primary school and kindergarten of Kralův Dvůr, Jungmannova 292, 267 01). Drawing on this analysis of the school educational program of the given school, the author created a project as a tool for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectChudobacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectsociální pomoccs_CZ
dc.subjectPovertyen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectsocial supporten_US
dc.titleZnalosti dětí II. stupně vybrané ZŠ o chudoběcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160640
dc.title.translatedKnowledge of Children of a Selected Secondary School about Povertyen_US
dc.contributor.refereeKučírek, Jiří
dc.identifier.aleph002121501
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Znalosti dětí II. stupně vybrané ZŠ o chudobě charakterizuje pojem chudoba z různých úhlů. Teoretická část konkretizuje pojem chudoba. Charakterizuje typy chudoby, pojednává o příčinách a důsledcích zmíněného globálního problému. Práce upřesňuje stanovení chudoby v České republice a obecně mapuje situaci globálního problému ve světě. Upřesňuje význam Světové banky, která efektivně snižuje chudobu ve světě. Závěr teoretické části pojednává o prevenci chudoby a o konkrétních organizacích zabývajících se chudobou. Empirická část diplomové práce je zpracována výzkumem. Výzkum je realizován dotazníkovým šetřením pomocí nestandardizovaného dotazníku, který zjišťuje povědomí žáků o chudobě. V praktické části je analyzován Školní vzdělávací program ZŠ a MŠ Králův Dvůr, Jungmannova 292, 267 01. Na základě analýzy školního vzdělávacího programu dané školy je vytvořen projekt jako nástroj pro učitele k zařazení tématu do výuky.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation study, The Knowledge of Children of a Selected Secondary School about Poverty, characterizes the concept of poverty from different angles. The theory part concretely defines the concept of poverty. It describes types of poverty, treats the topic of reasons behind and outcomes of the mentioned global problem. This work delineates the marking of poverty in the Czech Republic and maps out in general the situation of the global problem in the world. It demarcates the meaning of The World Bank, which effectively decreases poverty in the world. The closing argument of the theory part treats the topic of preventing poverty, and organizations which deal specifically with poverty. The empirical portion of the dissertation is handled through the vehicle of research, realized through questionnaire surveys with the help of non-standardized questionnaires, which ascertain poverty awareness of pupils of the selected middle school. The practical part of the dissertation analyzes the Ministry of Education's Requirements for Education of Students of ZŠ a MŠ Králův Dvůr, Jungmannova 292, 267 01, (the primary school and kindergarten of Kralův Dvůr, Jungmannova 292, 267 01). Drawing on this analysis of the school educational program of the given school, the author created a project as a tool for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021215010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV