Poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení
Providing of career counselling to pupils with special educational needs
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/152266Identifikátory
SIS: 234268
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horynová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
23. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyspinxie, dysmúzie, dyskalkulie, kariérové poradenství, koučing, kariérový poradce, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, asistent pedagoga, podpůrná opatřeníKlíčová slova (anglicky)
specific learning disabilities, dyslexia, dysgraphia, dysorthographia, dyspinxia, dysmusia, dyscalculia, career counseling, coaching, career counsellor, pupil with special eduacation needs,teaching assistant, support measuresBakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce je rozčleněna do tří tematických oblastí. V první naleznete informace o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní úpravu poskytování podpůrných opatření a také fungování školských poradenských zařízení. Druhá část je zaměřena na jednotlivé druhy specifických poruch učení (SPU), hodnocení žáků se specifickými poruchami učení, diagnostiku SPU a podporu poskytovanou žákům ve výuce. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariérovému poradenství, protože s ním je spojen výzkum práce. Ve středu pozornosti jsou metody kariérového poradce, jeho kompetence, informace ohledně klientely a také činnosti poradce. Praktická část představuje výsledky šetření realizovaného formou rozhovorů s kariérovými poradci, výchovnými poradci. V závěru práce jsou zveřejněny výsledky z výzkumné části, protože cílem bylo zjistit názor respondentů na dopady, služby poradenství pro tyto žáky a jaké metody se vyžívají při práci s žákem s SPU. Hlavním cílem práce je zjistit, zda se vyskytují rozdíly v poskytování kariérového poradenství u žáků s SPU a u žáků bez SPU. Výzkumná část práce odlišnosti v poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení potvrdila, ale poradci si zakládají na...
The bachelor thesis is divided into theoretical part and research part. The theoretical part of the work itself has three parts in its content. In the first part you will find information about the education of pupils with special educational needs, important legislation, information about support measures, and about school counselling facilities. The second part is focused on the different types of learning disabilities, the assessment of pupils with learning disabilities, how to diagnose them and how to support them during lessons. At the end of the theoretical part there is a section devoted to career counselling because it is associated with the research of my bachleor thesis. At the centre of attention are the methods of the career advisor, his competences, information about the clients and also the activities of the advisor. The research section is focused on the experience of career counselors, educational consultant. At the end of a practical part of my work are shown the research results, because the goal was to find out, how quality the service for these pupils is, how succesful are they after meetings with counselors, and witch methods are used for a work with the pupils. The main goal of the bachleor thesis is to find out if there is any big difference in providing career counseling to...