Zobrazit minimální záznam

Safety and protection of the health of children in pre-school age
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorTurynová, Petra
dc.date.accessioned2022-04-07T09:09:17Z
dc.date.available2022-04-07T09:09:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152223
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem bezpečnosti a ochrany zdraví dětí v předškolním věku. Zaměřuje se na možnosti vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví dětí v mateřské škole. Cílem práce je poukázat na důležitost vzdělávání bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí předškolního věku a navrhnout následnou možnou implementaci projektu nazvaného Bezpečí v nebezpečí do vzdělávání dětí v mateřské škole. V práci jsou shrnuté teoretické poznatky o vývojových zvláštnostech dítěte předškolního věku a možných rizicích úrazů. Je zde shrnutý legislativní rámec závazný pro předškolní vzdělávání, z něhož vyplývají zásady pro bezpečnost a ochranu zdraví dětí a jsou zde předloženy očekávané výstupy formulované v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání v dané oblasti. Teoretická část poukazuje na šetření v oblasti vybrané problematiky Českou školní inspekcí a předkládá přehled programů, projektů a materiálů využitelných pro vzdělávání dětí v této problematice. V empirické části práce je využita metoda akčního výzkumu. Zahrnuje dotazníkové šetření, analýzu školních dokumentů, které vedou k bezpečnosti a ochraně zdraví dětí v mateřské škole a navržení projektu. V závěru výzkumu byla využita z důvodu nemožnosti ověření navrženého projektu v praxi (nařízené distanční vzdělávání) metoda expertního...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the topic of safety and health protection of pre-school children. It focuses on education opportunities for children in nursery school. The aim of the work is to highlight the importance of health and safety education for pre-school-age children and to propose the subsequent possible implementation of a project called Safe in danger into the education of pre- school-age children. The work summaries theoretical knowledge about the developmental peculiarities of a child of pre-school age and possible risks of accidents. There is a condensed legislative framework that is binding on pre-school education, which implies principles for the safety and health of children and presents the expected outcomes formulated in the Framework Education Programme for pre-school education in the area. The theoretical section points to an investigation in the field of selected issues by the Czech School Inspection and presents an overview of programs, projects and materials that can be used to educate children on this issue. The empirical part of the work uses the method of action research. It includes a questionnaire survey, an analysis of school documents that lead to the safety and health of children in nursery school and the design of the project. At the end of the research, due to the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsafetyen_US
dc.subjecthealth protectionen_US
dc.subjectpre-school ageen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectnursery schoolen_US
dc.subjectbezpečnostcs_CZ
dc.subjectochrana zdravícs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.titleBezpečnost a ochrana zdraví dětí v předškolním věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-13
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId213518
dc.title.translatedSafety and protection of the health of children in pre-school ageen_US
dc.contributor.refereeLoudová Stralczynská, Barbora
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem bezpečnosti a ochrany zdraví dětí v předškolním věku. Zaměřuje se na možnosti vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví dětí v mateřské škole. Cílem práce je poukázat na důležitost vzdělávání bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí předškolního věku a navrhnout následnou možnou implementaci projektu nazvaného Bezpečí v nebezpečí do vzdělávání dětí v mateřské škole. V práci jsou shrnuté teoretické poznatky o vývojových zvláštnostech dítěte předškolního věku a možných rizicích úrazů. Je zde shrnutý legislativní rámec závazný pro předškolní vzdělávání, z něhož vyplývají zásady pro bezpečnost a ochranu zdraví dětí a jsou zde předloženy očekávané výstupy formulované v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání v dané oblasti. Teoretická část poukazuje na šetření v oblasti vybrané problematiky Českou školní inspekcí a předkládá přehled programů, projektů a materiálů využitelných pro vzdělávání dětí v této problematice. V empirické části práce je využita metoda akčního výzkumu. Zahrnuje dotazníkové šetření, analýzu školních dokumentů, které vedou k bezpečnosti a ochraně zdraví dětí v mateřské škole a navržení projektu. V závěru výzkumu byla využita z důvodu nemožnosti ověření navrženého projektu v praxi (nařízené distanční vzdělávání) metoda expertního...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the topic of safety and health protection of pre-school children. It focuses on education opportunities for children in nursery school. The aim of the work is to highlight the importance of health and safety education for pre-school-age children and to propose the subsequent possible implementation of a project called Safe in danger into the education of pre- school-age children. The work summaries theoretical knowledge about the developmental peculiarities of a child of pre-school age and possible risks of accidents. There is a condensed legislative framework that is binding on pre-school education, which implies principles for the safety and health of children and presents the expected outcomes formulated in the Framework Education Programme for pre-school education in the area. The theoretical section points to an investigation in the field of selected issues by the Czech School Inspection and presents an overview of programs, projects and materials that can be used to educate children on this issue. The empirical part of the work uses the method of action research. It includes a questionnaire survey, an analysis of school documents that lead to the safety and health of children in nursery school and the design of the project. At the end of the research, due to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV