Využití míčů v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Use of balls in physical education classes at the 1st stage of primary school
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151453Identifikátory
SIS: 230366
Kolekce
- Kvalifikační práce [19344]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
9. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
míč, tělesná výchova, škola, 1. stupeňKlíčová slova (anglicky)
ball, physical education, school, 1st stageDiplomová práce se věnuje problematice využití míčů v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Teoretická část se zabývá zařazením tělesné výchovy ve vzdělávání, kam spadá rámcový vzdělávací program, míč v rámcovém vzdělávacím programu a sportovní a pohybové hry v rámcovém vzdělávacím programu. Dále se věnuje hře a hraní a sportovním hrám. V práci je definována vyučovací hodina a s tím i příslušná legislativa, struktura vyučovací jednotky tělesné výchovy, konkrétně úvodní, průpravná, hlavní a závěrečná část. Dále se zabývá charakteristikou mladšího školního věku a vývojem dítěte v tomto období, konkrétně tělesným, psychickým, pohybovým a sociálním vývojem. V práci nechybí ani pojednání o rozvoji pohybových schopností, jehož součástí míče bez pochyby jsou. Dále v práci popisuji jednotlivé základní míče, které se v hodinách tělesné výchovy využívají. Výzkumná část se zaměřuje na výsledky dotazníkového šetření a jejich interpretaci. Výsledky jsou v práci zpracovány do grafů, konkrétně do grafů výsečových a sloupcových. Výzkumná část práce taktéž obsahuje použité metody práce, charakteristiku výzkumného souboru, diskusi a závěry práce. KLÍČOVÁ SLOVA: Míč, mladší školní věk, první stupeň ZŠ, tělesná výchova
The diploma thesis deals with the issue of the use of balls in physical education classes at the first stage of primary schools. The theoretical part deals with the inclusion of physical education in education, which includes the framework educational program, the ball in the framework educational program and sports and movement games in the framework educational program. He also plays and plays and sports games. The thesis defines the lesson and with it the relevant legislation, the structure of the physical education unit, specifically the introductory, preparatory, main and final part. It also deals with the characteristics of younger school age and the development of the child in this period, specifically physical, mental, physical and social development. The work also includes a treatise on the development of motor skills, of which the balls are undoubtedly a part. Furthermore, I describe the individual basic balls that are used in physical education classes. The research part focuses on the results of the questionnaire survey and their interpretation. The results are processed in graphs, specifically in pie and bar graphs. The research part of the work also contains the methods used, the characteristics of the research group, discussion and conclusions of the work. KEYWORDS: Ball, younger...