Čtenářské zájmy u lidí s Aspergerovým syndromem
Reading interests of people with Asperger's syndrome
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151141Identifikátory
SIS: 230408
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Němec, Zbyněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Čítanie. Autizmus. Aspergerov syndrómKlíčová slova (anglicky)
Reading. Autism. Asperger's syndromeDiplomová práce se zabývá vztahem ke čtení u vybraných lidí s Aspergerovým syndromem. Cílem práce je prozkoumat individuální čtenářské zkušenosti vybraných lidí s Aspergerovým syndromem. První kapitola teoretické části práce charakterizuje autismus, triádu autismu, psychologické teorie autismu a Aspergerův syndrom. Ve druhé kapitole je popsáno čtení, funkce literatury, čtenářský zájem a charakterisitka čtení u osob na spektru Autismu. Praktická část práce se opírá o polostrukturované rozhovory s deseti lidmi s Aspergerovým syndromem. Na základě rozhovorů jsou vytvořeny stručné kazuistiky. Následně jsou rozhovory analyzovány a jsou zodpovězeny výzkumné otázky.
The diploma thesis deals with the relationship to reading in selected people with Asperger's syndrome. The aim of the work is to examine the individual reading experience of selected people with Asperger's syndrome. The first chapter of the theoretical part of the thesis characterizes autism, the triad of autism, psychological theories of autism and Asperger's syndrome. The second chapter describes reading, the function of literature, the reading interest and the characteristics of reading in people on the spectrum of Autism. The practical part of the work is based on semi-structured interviews with ten people with Asperger's syndrome. Based on the interviews, brief case studies are created. Subsequently, the interviews are analyzed and research questions are answered.