Význam motivace u žáků s mentálním postižením
The importance of motivation in mentally disabled students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/151114Identifikátory
SIS: 214415
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
14. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Motivace, porucha autistického spektra, výchova a vzdělávání, výkonová motivace, žáci s mentálním postiženímKlíčová slova (anglicky)
Autism spectrum disorder, education, motivation, performance motivation, pupils with mental disabilitiesDiplomová práce se v teoretické části zabývá vymezením klasifikace mentálního postižení, vzděláváním žáků s mentálním postižením a motivací v edukaci u žáků s mentálním postižením. Praktická část zkoumá pomocí polostrukturovaného rozhovoru, pozorování a dotazníku význam motivace u žáků s mentálním postižením, jsou-li rozdíly mezi žáky, kteří jsou motivováni a kteří nejsou. Jaké motivační prvky jsou funkční a nefunkční a zda žáci s mentálním postižením mají potřebu dosáhnout úspěchu a vyhnout se neúspěchu. Klíčová slova: Motivace, porucha autistického spektra, výchova a vzdělávání, výkonová motivace, žáci s mentálním postižením.
The theoretical part of the thesis deals with definition of classification of mental disabilities, education of pupils with mental disabilities and motivation for education for pupils with mental disabilities. The practical part examines, through semi-structured interview, observation and questionnaire, importance of motivation of pupils with mental disabilities, if there are differences between motivated and not motivated pupils. Which motivational elements are functional and whether pupils with mental disabilities have a need to achieve success and avoid failure. Keywords: Autism spectrum disorder, education, motivation, performance motivation, pupils with mental disabilities.
