dc.contributor.advisor | Pavlasová, Lenka | |
dc.creator | Reimerová, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T11:23:29Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T11:23:29Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/150570 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá terénní výukou botaniky a dendrologie na gymnáziu a vyšší odborné škole. Cílem práce bylo vytvoření návrhu vycházek do dendrologicky zajímavých lokalit města Děčín. V úvodní části je zpracován pojem terénní výuka, její druhy, cíle, fáze přípravy a možnosti použití mobilních aplikací při výuce botaniky a dendrologie. Dále je zde zpracováno zařazení terénní výuky botaniky a dendrologie do kurikulárních dokumentů škol. Další část obsahuje charakteristiku dendrologicky zajímavých lokalit města Děčín, a to Zámeckých zahrad a Mariánské louky a Lesoparku Kvádrberk. Jsou zde zpracovány návrhy osmi vycházek do těchto dvou lokalit. Čtyři vycházky - jarní a letní - jsou pro gymnázium a čtyři vycházky - jarní a letní - pro vyšší odbornou školu. Ke každé vycházce je zpracován metodický list pro učitele. Pracovní listy k vycházkám, včetně řešení, jsou součástí přílohy. V příloze je rovněž uveden přehled dřevin obou lokalit vhodných k pozorování. V práci je uveden popis ověření čtyř vycházek pro vyšší odbornou školu včetně fotodokumentace. V diskusi jsou shrnuty výstupy z ověření v praxi. V závěru je terénní výuka zhodnocena jako velmi motivující nástroj při studiu dendrologie. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In this thesis, we are introduced to terrain-style (on-spot) approach to teaching botany and dendrology subjects on high school or high vocational school. The main goal of this thesis was to point out interesting spots in the city of Děčín from the dendrological point of view and design optimal walk routes for them. In the introductory part, the terrain-style approach in teaching is described, including its various types, goals, specifics of preparation phase and possibilities of using mobile applications as a tool for botany and dendrology teaching. We also wrote up about the topic of including terrain-style teaching of botany and dendrology into curricular school documents. In next segment, we described interesting spots in the city of Děčín from the dendrological point of view, such as: Zámecké zahrady (Palace gardens), Mariánská louka (Mariánská meadow) or Lesopark Kvaderberg (Kvaderberg forrest park). Overall, we designed eight walk routes. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | field teaching | en_US |
dc.subject | botany | en_US |
dc.subject | dendrology | en_US |
dc.subject | walk | en_US |
dc.subject | worksheet | en_US |
dc.subject | Děčín | en_US |
dc.subject | terénní výuka | cs_CZ |
dc.subject | botanika | cs_CZ |
dc.subject | dendrologie | cs_CZ |
dc.subject | vycházka | cs_CZ |
dc.subject | pracovní list | cs_CZ |
dc.subject | Děčín | cs_CZ |
dc.title | Botanické (dendrologické) vycházky na území Děčína | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-16 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 180775 | |
dc.title.translated | Botanical (Dendrological) Walks on the Territory of Děčín | en_US |
dc.contributor.referee | Skýbová, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá terénní výukou botaniky a dendrologie na gymnáziu a vyšší odborné škole. Cílem práce bylo vytvoření návrhu vycházek do dendrologicky zajímavých lokalit města Děčín. V úvodní části je zpracován pojem terénní výuka, její druhy, cíle, fáze přípravy a možnosti použití mobilních aplikací při výuce botaniky a dendrologie. Dále je zde zpracováno zařazení terénní výuky botaniky a dendrologie do kurikulárních dokumentů škol. Další část obsahuje charakteristiku dendrologicky zajímavých lokalit města Děčín, a to Zámeckých zahrad a Mariánské louky a Lesoparku Kvádrberk. Jsou zde zpracovány návrhy osmi vycházek do těchto dvou lokalit. Čtyři vycházky - jarní a letní - jsou pro gymnázium a čtyři vycházky - jarní a letní - pro vyšší odbornou školu. Ke každé vycházce je zpracován metodický list pro učitele. Pracovní listy k vycházkám, včetně řešení, jsou součástí přílohy. V příloze je rovněž uveden přehled dřevin obou lokalit vhodných k pozorování. V práci je uveden popis ověření čtyř vycházek pro vyšší odbornou školu včetně fotodokumentace. V diskusi jsou shrnuty výstupy z ověření v praxi. V závěru je terénní výuka zhodnocena jako velmi motivující nástroj při studiu dendrologie. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this thesis, we are introduced to terrain-style (on-spot) approach to teaching botany and dendrology subjects on high school or high vocational school. The main goal of this thesis was to point out interesting spots in the city of Děčín from the dendrological point of view and design optimal walk routes for them. In the introductory part, the terrain-style approach in teaching is described, including its various types, goals, specifics of preparation phase and possibilities of using mobile applications as a tool for botany and dendrology teaching. We also wrote up about the topic of including terrain-style teaching of botany and dendrology into curricular school documents. In next segment, we described interesting spots in the city of Děčín from the dendrological point of view, such as: Zámecké zahrady (Palace gardens), Mariánská louka (Mariánská meadow) or Lesopark Kvaderberg (Kvaderberg forrest park). Overall, we designed eight walk routes. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |