Metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do běžných tříd ZŠ
Methodics inclusion of pupils with different maternal language
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1494Identifiers
Study Information System: 160687
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Horáčková, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 1. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Inkluze ve vzdělávání, integrace cizinců, adaptace na jiné socio-kulturní prostředí, individuální přístup, sociálně patologické jevy, metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, žák cizinec, čeština jako druhý jazykKeywords (English)
Inclusion in education, integration of foreigners, adaptation to different socio-cultural environment, individual approach, socially pathological phenomens, methodics inclusion pupils wiht different maternal langugage, foreigner pupil, czech as a second languageDiplomová práce "Metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do běžné základní školy" v teoretické části shrnuje legislativní rámec integrace žáků s odlišným mateřským jazykem a seznamuje čtenáře s aktuálními koncepčními dokumenty. Jsou zde představena metodická doporučení školám včetně návrhu podpůrných aktivit pro úspěšné zvládnutí jazyka a začlenění do kolektivu. Dále je zde upozorněno na možná úskalí počáteční adaptace žáka na jiné sociokulturní prostředí. Popisuje se neúspěšný proces integrace a jsou zde přiloženy návrhy pedagogům, jak si počínat, aby se integrace žáků s odlišným mateřským jazykem dařila. Empirická část je zpracována jako případová studie, která přibližuje školní koncepci integrace žáků s odlišným mateřským jazykem sledované školy. Je zde popsán způsob organizace a obsah individualizované výuky českého jazyka a další podpůrné aktivity, které škola pro své žáky s odlišným mateřským jazykem pořádá. KLÍČOVÁ SLOVA Integrace žáků - cizinců, žák s odlišným mateřským jazykem, adaptace na jiné sociokulturní prostředí, individuální přístup, metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, čeština jako druhý jazyk
This diploma thesis focuses on integration of pupils with different maternal language to Czech primary schools. It concludes legislation of integration of foreign pupils in the Czech Republic. It suggests methodology and activities that can help foreign pupils to integrate to Czech school environment. It describes unsuccessful proces of integration as well. Practical part of this thesis is a case study that describes conception of integration in concrete primary school. KEY WORDS Integration of pupils with different maternal language, adaptation to different socio- cultural environment, individual approach, methodology of integration, inslusion, foreign pupil, Czech as the second language