Asistent pedagoga v mateřské škole v adaptačním období
Teaching assistant in the kindergarten in the adaptation period
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/149236Identifikátory
SIS: 236285
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Němec, Zbyněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
14. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
asistent pedagoga, mateřská škola, adaptace, speciálně vzdělávací potřeby, učitelKlíčová slova (anglicky)
the teaching assistant, the kindergarten, the adaptation, the special education requirements, the teacherDiplomová práce se zabývá tématem adaptace asistenta pedagoga v mateřské škole.Teoretická část této diplomové práce se zabývá historií pracovní pozice, legislativou a dále také kvalifikačními a osobnostními předpoklady asistenta pedagoga. Další kapitola teoretické části je věnována tomu, jaká je role a náplň práce asistenta pedagoga při jeho práci v mateřské škole. Diplomová práce vymezuje adaptaci spojenouse začátkem nové profese a zabývá se možnostmi mentoringu. Dále popisuje, jaká by měla být spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem na třídě, případně zmiňuje, jakým chybám by se měli ve spolupráci vyvarovat. Poslední kapitola teoretické části se zabývá prací asistenta pedagoga v souvislosti s jednotlivými postiženími a znevýhodněními, se kterými se dnes v mateřskýchškoláchmohou asistenti pedagoga setkávat. Praktická část je věnována výzkumu, kterýbyl prováděn s asistentypedagoga z mateřskýchškol metodou rozhovoru.Zde je uvedena metodologie a popis celého výzkumu i východiska a závěr z něho plynoucí. Diplomová práce má za cíl zjistit,jak dlouho trvá adaptace asistenta pedagoga a jakým způsobem probíhá. KLÍČOVÁ SLOVA asistent pedagoga, mateřská škola, adaptace, speciálně vzdělávací potřeby, učitel
The diploma thesis deals with the topic of adaptation of a teaching assistant in a kindergarten. The theoretical part of this diploma thesis deals with the history of the job position and legislation,as well as the qualificationandpersonalityof the teaching assistant, and what is his role and content in his work in the kindergarten. The next chapter of the theoretical part is devoted to what the role is and scope of work of the teaching assistant in his work in the kindergarten. The thesis defines the adaptation associated with the beginning of a new profession and deals with the possibilities of mentoring. It also describes what the collaboration betweenthe teaching assistant and the teacher in the classroom shouldbe like or mentions what mistakes they should avoid in the collaboration. The last chapter of the theoretical part deals withthe work of the teachingassistant inconnectionwith individual disabilities anddisadvantages that teaching assistants may encounter today in the kindergarten. The practical part of the diploma thesis is devoted to research that was conducted with teaching assistants from kindergartens using the method of interview. Here is the methodology and description of the entire research and the starting point and conclusion resulting from it. The aim of the diploma thesis is...
