Well-being žáků 1. stupně ZŠ ve vztahu k přístupu učitele a školním výsledkům
Well-being in relation to teaching methods and school achievements of elementary students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/148387Identifikátory
SIS: 233539
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kucharská, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
10. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
well-being, well-being na 1. stupeň ZŠ, duševní zdraví, přístup učitele, mladší školní věk, školní výsledkyKlíčová slova (anglicky)
well-being, well-being in the primary school, mental health, teaching methods, elementary students, school achievementsPráce představuje téma well-beingu neboli duševního zdraví ve spojitosti se školním vzděláváním na prvním stupni základní školy. Well-being se stává čím dál více aktuálním, ukazuje se, že well-being ve škole může ovlivňovat postoj žáků k učení a ke škole i jejich školní výsledky. V teoretické části je objasněn pojem well-being z několika různých pohledů, jsou uvedeny definice sloužící k různým účelům a soustředících se na odlišné aspekty well-beingu. Jsou představeny výzkumy zkoumající well-being zejména na základní škole, programy podporující well-being dětí a spojitost well-beingu s pocity žáků, se školními výsledky a s přístupem učitele. Dále je představena role well-beingu ve vzdělávání dětí a její zohlednění v kurikulu různých zemí a je zmapována situace zohlednění well-beingu žáků v praxi 1. stupně ZŠ. Praktická část představuje výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo porovnat míru well-beingu žáků ve třech třídách pátého ročníku na 1. stupni základní školy s odlišným přístupem učitele k výuce i vedení třídy. Zároveň byl zkoumán vztah well-beingu a školních výsledků žáků. KLÍČOVÁ SLOVA well-being, well-being na 1. stupni ZŠ, duševní zdraví, přístup učitele, mladší školní věk, školní výsledky
This work presents the topic of well-being, also called mental health, in connection with the school education in the primary school. Well-being is becoming more and more current topis as it is turning out that well-being in school can affect students' attitude to learning and school in general, even their school results. In the theoretical part, the term well-being is introduced from more different perspectives, definitions are being introduced used for different purposes and focusing on diverse aspects of well-being. Researches investigating well-being particularly in the primary school are presented, also programs promoting well-being by children and the connection of well-being with behaviour of students' feelings, school results and the teacher's attitude. Further the role of well-being in children's education and taking it into consideration in curriculum of different countries is presented and the situation of involving students' well-being in the practice at the primary school. The practical part presents results of a questionnaire survey, aimed at comparison of the degree of well-being in three classes of fifth graders at the primary school with a different approach of the teacher to teaching and managing the class. At the same time, relationship between well- being and school results of...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Well-being, metody měření a jejich využití v praxi
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKosková, Kateřina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 11. 1. 2024This thesis explores the topic of well-being in university students and related subjects, such as positive psychology, quality of life, and happiness. It introduces readers to the possible approaches of this concept and ... -
Well-being osob kochleárně implantovaných v dospělosti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPospíšilová, Olina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 3. 9. 2024Diplomová práce "Well-being osob kochleárně implantovaných v dospělosti" se zabývá analýzou výpovědí, získaných od informantů, kteří podstoupili kochleární implantaci v dospělosti. Teoretická část představuje problematiku ... -
Aktivity podporující well-being vysokoškolských učitelů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBuchtele, Monika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 18. 5. 2022This diploma thesis deals with the topic of well-being and well-being of university teachers. This topic is still not as common and popular in the Czech Republic as it is in the USA, for example. After distance learning ...