Preventivní program zaměřený na duševní zdraví žáků II. stupně ZŠ
Preventive program focused on strengthening mental resilience of lower-secondary school students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/147954Identifikátory
SIS: 233984
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zvírotský, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
prevence, program, duševní odolnost, II. stupeň základní školyKlíčová slova (anglicky)
prevention, program, mental resilience, lower-secondary school studentsDiplomová práce zpracovává téma podpory duševní odolnosti u žáků II. stupně. Stručně shrnuje protektivní i rizikové faktory, charakteristiku zátěžových situací adolescentů a podrobně pak možnosti rozvoje a posilování duševní odolnosti. Dále je zde popsáno zastoupení problematiky duševního zdraví v kurikulárních dokumentech. Cílem této práce je vytvořit preventivní program, realizovat jej na vybrané ZŠ a účinnost programu následně ověřit metodou opětovného dotazníkového šetření. Součástí programu je též podrobná metodika s přílohami pro vyučující, již budou žáky programem provázet a portfolio pro zúčastněné žáky. KLÍČOVÁ SLOVA Prevence, program, duševní odolnost, II. stupeň základní školy.
This thesis discusses the topic of supporting the mental resilience of lower-secondary school students. It starts with a brief summary of the protective and risk factors and adolescent stress situations characteristics followed by a thorough overview of methods for development and further strengthening of mental resilience. Next, it describes the role of mental health in curricular documents. The work aims to develop a preventive program, put it in practice at a selected secondary school and evaluate its efficiency using repetitive questionnaires. The program further includes a thorough description of the methodology with attachments for teachers, who will guide the students throughout the program, as well as a portfolio for the student participants. KEYWORDS Prevention, program, mental resilience, lower-secondary school students.
