Hra jako aktivizační metoda v primární škole
Games as an activating method in primary schools
rigorous thesis (RECOGNIZED)

Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/14525Identifiers
Study Information System: 149298
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
5. 2. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Diplomová práce se týká hry jako aktivizační metody v primární škole. Jejím cílem je zjistit výukový potenciál her. Též je sledováno, zda hra jako aktivizační metoda může přispět k vytvoření pozitivního klimatu třídy. V teoretické části jsou shromážděny poznatky z pedagogické literatury týkající se vlivu hry jako metody na vzdělávací proces, aktivizaci žáků a klima třídy. V praktické části je formou akčního výzkumu ověřen výukový potenciál her a jejich kladný vliv na vývoj klimatu třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My Degree Work deals with activation methods in a primary school. The goal of the dissertation is to find out the instruction potential of games. The work monitores at the same time whether a game, as a teaching method, can contribute to forming a positive climate of a class. In the theoretical part there is collected knowledge of pedagogical literature concerning an influence of a game, as a method , on an educational process, activation of pupils and climate of a class. In the practical part there is verified an instructive potential of games and their positive influence on evolution of a class climate in a form of an action research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)