Vliv rodiny na školní úspěšnost žáků 2. stupně ZŠ
Impact of the Family on Learners' Success at Lower Secondary Schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1442Identifiers
Study Information System: 158731
CU Caralogue: 990021212230106986
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Pavlas Martanová, Veronika
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 1. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Školní úspěšnost, vliv rodiny, rozvod, 2. stupeň základní školy, anglický jazyk, základy společenských vědKeywords (English)
school success, family, divorce, English, CivicsTato diplomová práce řeší vliv rodinného prostředí na školní úspěšnost žáků na 2. stupni základní školy. Teoretická část této práce byla vytvořena na základě kompilace a komparace odborné literatury. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum. Cílem této části bylo hlouběji prozkoumat vliv rozvodu na školní úspěšnost žáků na druhém stupni ZŠ v předmětech anglický jazyk a občanská nauka. Výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky rozhovorů byly analyzovány a poté porovnány s teorií této práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This diploma thesis was focused on the influence of family on the school success of lower secondary students. Theoretical part of the thesis was created on the base of compilation and comparison of literature. The experimental part was made by qualitative research. The aim of this part was to explore more deeply the influence of divorce on school success of lower secondary students especially at the subjects English and Civics. The research was realized by semi-structured interview. The answers were analysed and then compared with the theory in the theoretical part. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)