Hry a herní aktivity ve výuce FJ
Games and Game Activities in Teaching French Language
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1432Identifikátory
SIS: 172887
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Sylva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
10. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
výuková metoda, didaktická hra, žák, atmosféraKlíčová slova (anglicky)
Didactic method, didactic game, pupil, atmosphereDiplomová práce se zabývá aktivizační metodou didaktické hry a její aplikací do vyučovacího procesu. Zaměřuje se jak na její teoretický popis, tak i na její praktické využití při výuce francouzského jazyka. Představíme ji jako jeden ze způsobů, jak zábavnou formou procvičovat, ale i získávat nové znalosti a dovednosti. Popíšeme její místo v kurikulárních dokumentech, stejně jako její hlavní aspekty. Zdůrazníme její přínos, ale i možné obtíže při jejím použití ve výuce cizího jazyka. Uvedeme průběh hry a atmosféru vhodnou k jejímu použití. V praktické části se zaměříme na samotné aktivity vhodné pro úrovně A0 až A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
This thesis deals with method of activation of didactic games and its application into the teaching process. It's focused on the theoretical description and also on the practical use in the teaching of the French language. This method is introduced as one of the ways how to practice language in funny form, but also to gain new knowledge and language skills. We will describe its major aspects and also its place in the curriculum documents as well. We will emphasize its benefits, but also the possible difficulties in its application into the teaching of foreign language. We will mention the process of the game and the atmosphere appropriate to it's use too. In the practical part we will focus on the activities which are suitable for level A0 to A2 of the Common European Framework of Reference for Languages.