Tradice v Orffově hudebněvýchovném systému v předškolním věku (k 50. výročí vzniku Orffovy společnosti)
Tradition in Orff's music education system at preschool age (For 50th anniversary of the Orff's Society)
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/127982Identifiers
Study Information System: 212674
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Dunovská, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Nursery Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Carl Orff, Orffův Schulwerk, Vladimír Poš, Československo, Česká republika, počátky a současnost Schulwerku, mateřské školyKeywords (English)
Carl Orff, Orff Schulwerk, Vladimír Poš, Czechoslovakia, Czech republic, the beginnings and the present of Schulwerk, kindergartenTeoretická část v mé bakalářské práci se bude zabývat počátky Orffových hudebněvýchovných systémů v Československu a následně v České republice. Součástí práce je také současné směřování Orffova systému v procesu vzdělávání dětí předškolního věku. Práce je také zaměřena na zakladatele české adaptace Orffova sytému v naší zemi - Vladimíra Poše. V praktické části vycházím z kvalitativního výzkumu, kde zpracovávám názory a zkušenosti významných představitelů s uplatňováním Orffovy školy v českém prostředí a v kontextu současných proměn hudebního vzdělávání. V závěrečné části práce představím metodické náměty pro práci s dětmi předškolního věku, které vyplynuly z výzkumu.
The theoretical part of my bachelor thesis will deal with the beginnings of Orff's music education systems in Czechoslovakia and subsequently in the Czech Republic. Part of the work is also the current content and direction of society of the Orff system in the process of education of preschool children. The work is also focused on one representative of the Orff system in our country, Vladimír Poš. The practical part is based on qualitative research, where I process the views and experiences of important representatives with the application of Orff's school in the Czech environment and in the context of current changes in music education. In the final part of the work I will present methodological ideas for working with children of preschool age, which resulted from the research.