Zobrazit minimální záznam

Didactics of Film and Audiovisual Education
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorHolubová, Barbora
dc.date.accessioned2021-06-30T23:35:01Z
dc.date.available2021-06-30T23:35:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/126593
dc.description.abstractPředkládaná disertační práce řeší hlavní otázky filmového vzdělávání. Zabývá se skutečností, že film se v posledních letech v České republice i v dalších evropských zemích stal předmětem vzdělávání a v ČR má proto od roku 2010 také své místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní i gymnaziální vzdělávání. Je jím Filmová a audiovizuální výchova, doplňující předmět vzdělávací oblasti Umění a kultura. Disertace klade tuto skutečnost do historického rámce a reflektuje situaci, v níž je třeba znovu promýšlet kurikulární otázky umělecké i mediální oblasti: význam filmu jako umělecké formy, která je již více než sto let nezastupitelnou součástí lidské kultury, i všudypřítomnost audiovizuálního média ve společnosti. Disertace pojednává komplexní vzdělávací cíle Filmové a audiovizuální výchovy: přibližuje filmové vzdělávání jako příležitost pro rozvoj tzv. filmové gramotnosti a osvětluje její význam; věnuje se rozvoji významných osobnostních rysů žáka, který výuka filmu může přinášet. Mapuje hlavní vzdělávací obsah, který lze rozdělit do několika kategorií, úzce souvisejících a odrážejících nejdůležitější aspekty filmového umění: filmová řeč, filmové vyprávění a vztahy mezi filmem a společností. V neposlední řadě disertace ukazuje, že film, v souladu s duchem Orbis Pictus Jana Amose Komenského, je i...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented dissertation addresses main issues of film education. It deals with the fact, that film has become a subject of education in the Czech Republic and other European countries in the last years. Thus, it has also had its place in the Czech Framework Education Programme for elementary and grammar schools (gymnasia) since 2010, as Film and Audiovisual Education, a complementary subject of the Art and Culture educational area. This dissertation inserts this actuality into the historical context and reflects on the situation, that calls for a reconsideration of curricular matters of both artistic and media area: the importance of film as an artistic form, that has been an irreplaceable component of human culture for more than hundred years, as well as the omnipresence of the audiovisual medium in the society. The dissertation treats complex educational goals of Film and Audiovisual Education: it approaches the film education as an opportunity to develop so called film literacy and illuminates its meaning; it pursues the development of important personal traits of the pupils that the film teaching can bring. It maps out the main educational content, which can be divided into several categories, narrowly tied and reflecting the most important aspects of film art: film language, film narration...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFilmová a audiovizuální výchovacs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectfilmová gramotnostcs_CZ
dc.subjectčinnostní vyučovánícs_CZ
dc.subjectMediální výchovacs_CZ
dc.subjectFilm and audiovisual educationen_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectfilm literacyen_US
dc.subjectlearning by doingen_US
dc.subjectMedia educationen_US
dc.titleDidaktika Filmové a audiovizuální výchovycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-10
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160244
dc.title.translatedDidactics of Film and Audiovisual Educationen_US
dc.contributor.refereeKafková, Helena
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaná disertační práce řeší hlavní otázky filmového vzdělávání. Zabývá se skutečností, že film se v posledních letech v České republice i v dalších evropských zemích stal předmětem vzdělávání a v ČR má proto od roku 2010 také své místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní i gymnaziální vzdělávání. Je jím Filmová a audiovizuální výchova, doplňující předmět vzdělávací oblasti Umění a kultura. Disertace klade tuto skutečnost do historického rámce a reflektuje situaci, v níž je třeba znovu promýšlet kurikulární otázky umělecké i mediální oblasti: význam filmu jako umělecké formy, která je již více než sto let nezastupitelnou součástí lidské kultury, i všudypřítomnost audiovizuálního média ve společnosti. Disertace pojednává komplexní vzdělávací cíle Filmové a audiovizuální výchovy: přibližuje filmové vzdělávání jako příležitost pro rozvoj tzv. filmové gramotnosti a osvětluje její význam; věnuje se rozvoji významných osobnostních rysů žáka, který výuka filmu může přinášet. Mapuje hlavní vzdělávací obsah, který lze rozdělit do několika kategorií, úzce souvisejících a odrážejících nejdůležitější aspekty filmového umění: filmová řeč, filmové vyprávění a vztahy mezi filmem a společností. V neposlední řadě disertace ukazuje, že film, v souladu s duchem Orbis Pictus Jana Amose Komenského, je i...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented dissertation addresses main issues of film education. It deals with the fact, that film has become a subject of education in the Czech Republic and other European countries in the last years. Thus, it has also had its place in the Czech Framework Education Programme for elementary and grammar schools (gymnasia) since 2010, as Film and Audiovisual Education, a complementary subject of the Art and Culture educational area. This dissertation inserts this actuality into the historical context and reflects on the situation, that calls for a reconsideration of curricular matters of both artistic and media area: the importance of film as an artistic form, that has been an irreplaceable component of human culture for more than hundred years, as well as the omnipresence of the audiovisual medium in the society. The dissertation treats complex educational goals of Film and Audiovisual Education: it approaches the film education as an opportunity to develop so called film literacy and illuminates its meaning; it pursues the development of important personal traits of the pupils that the film teaching can bring. It maps out the main educational content, which can be divided into several categories, narrowly tied and reflecting the most important aspects of film art: film language, film narration...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantSpilková, Vladimíra
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV