Inkluzivní vzdělávání z pohledu vedoucího pracovníka
Inclusive education from the perspective of a manager
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125994Identifiers
Study Information System: 226956
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Liška, Roman
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Inkluze, Inkluzivní vzdělávání, vedoucí pracovník, ředitel, vývoj inkluzivního vzdělávání, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovyKeywords (English)
Inclusive education, management staff, director, process of inclusive education, Ministry of education youth and sportsZávěrečná bakalářská práce "Inkluzivní vzdělávání z pohledu vedoucího pracovníka" se zaměřuje na přístup a metody vedoucího pracovníka k inkluzivnímu vzdělávání na střední škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá vývojem inkluze v České republice a teoretické aplikace inkluze z pohledu managementu v českých školách. Praktická část obsahuje rozhovory a jejich analýzu s konkrétním vedoucím pracovníkem školy s již zavedeným inkluzivním vzděláváním.
The Bachelor's thesis "Inclusive education from the perspective of management staff" focuses on the approach and methods of management to inclusive education in high school. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part examines the development of inclusive education in the Czech republic and the theoretical application of inclusive education in czech schools from the point of view of management. The practical part contains interviews with the management staff of schools where inclusive education has been implemented and an analysis of these interviews.