Zobrazit minimální záznam

Support of reading literacy for pupils with specific learning disabilities
dc.contributor.advisorBartoňová, Miroslava
dc.creatorŠimánková, Adéla
dc.date.accessioned2021-06-16T10:03:05Z
dc.date.available2021-06-16T10:03:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125873
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na zjišťování podpory čtenářské gramotnosti u žáků se specifickými poruchami učení. Teoretické kapitoly jsou zaměřeny na vymezení specifických poruch učení, jejich etiologií, s jednotlivými typy poruch učení, diagnostikou a možnostmi jejich reedukace a intervence. Dále se zabývá systémem vzdělávání a legislativou v České republice, základním vzděláváním s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, inkluzí a poradenským systémem ve školách a školských poradenských zařízeních. Charakterizuje čtenářskou gramotnost, faktory, které ji ovlivňují, možnosti její podpory u žáků s SPU - u jednotlivých typů poruch, metody výuky čtení. Práce představuje výzkumné šetření, zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti u žáků s poruchami učení, které bylo uskutečněné s pomocí dotazníků pro pedagogy prvního stupně základní školy a dotazníků pro rodiče žáků se specifickými poruchami učení. Byly zjišťovány možnosti rozvoje, přístupy a pomůcky, které využívají pedagogové a postupy, které preferují rodiče při čtení s dětmi. Výsledky z výzkumného šetření jsou vsazeny do grafů a tabulek. Na závěr jsou uvedeny zjištěné možnosti rozvoje a podpory čtenářské gramotnosti ze strany pedagogů a rodičů dětí s SPU. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, čtenářská gramotnost, dyslexie,...cs_CZ
dc.description.abstractThe present diploma thesis examines the support of reading literacy in pupils with specific learning disabilities. Theoretical chapters are engaged in defining the specific learning disorders, aetiology of the same, individual types of learning disabilities, diagnostics and options of re-education and intervention. Further, the theoretical part delves into the educational system and legislation in the Czech Republic, primary education centred around the framework educational programme for this level of education, inclusion and advisory systems in schools and school advisory facilities. In addition, reading literacy is characterized, along with the factors affecting the same, options of support of reading literacy in pupils with specific learning disorders - for the individual types of disorders, teaching methods of reading skills. The thesis presents research focused on supporting reading literacy in pupils with learning disorders; the above research was carried out using questionnaires directed at primary school teachers, and questionnaires directed at parents of pupils with specific learning disorders. The objective of the research was to identify the options of development, approaches and tools or aids used by teachers and methods preferred by parents when reading with children. The research...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectdyslexiecs_CZ
dc.subjectzákladní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectspecific learning disabilitiesen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.titlePodpora čtenářské gramotnosti u žáků se specifickými poruchami učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-26
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId231087
dc.title.translatedSupport of reading literacy for pupils with specific learning disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na zjišťování podpory čtenářské gramotnosti u žáků se specifickými poruchami učení. Teoretické kapitoly jsou zaměřeny na vymezení specifických poruch učení, jejich etiologií, s jednotlivými typy poruch učení, diagnostikou a možnostmi jejich reedukace a intervence. Dále se zabývá systémem vzdělávání a legislativou v České republice, základním vzděláváním s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, inkluzí a poradenským systémem ve školách a školských poradenských zařízeních. Charakterizuje čtenářskou gramotnost, faktory, které ji ovlivňují, možnosti její podpory u žáků s SPU - u jednotlivých typů poruch, metody výuky čtení. Práce představuje výzkumné šetření, zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti u žáků s poruchami učení, které bylo uskutečněné s pomocí dotazníků pro pedagogy prvního stupně základní školy a dotazníků pro rodiče žáků se specifickými poruchami učení. Byly zjišťovány možnosti rozvoje, přístupy a pomůcky, které využívají pedagogové a postupy, které preferují rodiče při čtení s dětmi. Výsledky z výzkumného šetření jsou vsazeny do grafů a tabulek. Na závěr jsou uvedeny zjištěné možnosti rozvoje a podpory čtenářské gramotnosti ze strany pedagogů a rodičů dětí s SPU. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, čtenářská gramotnost, dyslexie,...cs_CZ
uk.abstract.enThe present diploma thesis examines the support of reading literacy in pupils with specific learning disabilities. Theoretical chapters are engaged in defining the specific learning disorders, aetiology of the same, individual types of learning disabilities, diagnostics and options of re-education and intervention. Further, the theoretical part delves into the educational system and legislation in the Czech Republic, primary education centred around the framework educational programme for this level of education, inclusion and advisory systems in schools and school advisory facilities. In addition, reading literacy is characterized, along with the factors affecting the same, options of support of reading literacy in pupils with specific learning disorders - for the individual types of disorders, teaching methods of reading skills. The thesis presents research focused on supporting reading literacy in pupils with learning disorders; the above research was carried out using questionnaires directed at primary school teachers, and questionnaires directed at parents of pupils with specific learning disorders. The objective of the research was to identify the options of development, approaches and tools or aids used by teachers and methods preferred by parents when reading with children. The research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV