Zobrazit minimální záznam

Sexual identification as a part of high school health education
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorKlucký, Jakub
dc.date.accessioned2021-06-14T10:10:14Z
dc.date.available2021-06-14T10:10:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125684
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou homosexuality v kontextu její aktuální situace v české společnosti a v souvislosti se vzděláváním žáků středních škol na toto téma. Teoretická část práce je zaměřena zejména na důkladné zmapování stavu homosexuálního prostředí v České republice, od vysvětlení základní terminologie vztahující se k tématu, přiblížení podstaty homosexuality ve spojení s doprovodnými okolnostmi, po rozebrání lidsko-právní stránky věci a zařazení problematiky homosexuality ve sféře rámcových vzdělávacích programů středních škol. Cílem praktické části je zjistit, jaké povědomí žáci o daném tématu mají, a to i v souvislosti se středoškolskou (příp. základní) výukou a preventivními aktivitami ve školství. Toto je realizováno na základech kvantitativního výzkumu, přičemž metodou sběru dat byl zvolen dotazník. Analýza dat ukazuje, že žáci středních škol mají o dané problematice dobré znalosti, nicméně tomu pravděpodobně není na základě středoškolského či základního vzdělávání vzhledem ke skutečnosti, že téma homosexuality probírala v rámci učebních osnov či preventivních programů pouhá pětina dotazovaných. Výzkum rovněž poodhaluje, že postoje žáků vůči homosexualitě jsou spíše kladné. Závěr práce tvoří výstup pro praxi, čímž je série pracovních listů s časovými plány jednotlivých...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of homosexuality in the context of its current situation in Czech society and in connection with the education of secondary school students. The theoretical part of the thesis is mainly focused on a thorough mapping of the Czech Republic homosexual environment, from explaining the basic terminology related to the topic, explaining the essence of homosexuality in connection with related circumstances, to analyzing the human-rights aspect and placing the issue of homosexuality into a secondary school education program. The aim of the practical part is to find out what students are aware of the topic also in the context with secondary (or primary) education or preventive activities at school. This as described is implemented on the basis of quantitative research, and as a method of data collection a questionnaire was chosen. The analysis of the data shows that high school students have a good knowledge of the issue, however it is probably not based on a secondary or primary education due to the fact, that the topic of homosexuality wasn't discussed in the curriculum or prevention programs, as a one-fifth of the respondents said. Research also reveals, that students' attitudes toward homosexuality are rather positive. In the end of the work, there is an output...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHomosexualitacs_CZ
dc.subjectprávocs_CZ
dc.subjectspolečnostcs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectmanželstvícs_CZ
dc.subjectgaycs_CZ
dc.subjectlesbacs_CZ
dc.subjectrodičcs_CZ
dc.subjectSexual identification as a part of high school health educationen_US
dc.titleSexuální identifikace jako součást výuky výchovy ke zdraví na střední školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId234435
dc.title.translatedSexual identification as a part of high school health educationen_US
dc.contributor.refereeZvírotský, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Physical Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Physical Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou homosexuality v kontextu její aktuální situace v české společnosti a v souvislosti se vzděláváním žáků středních škol na toto téma. Teoretická část práce je zaměřena zejména na důkladné zmapování stavu homosexuálního prostředí v České republice, od vysvětlení základní terminologie vztahující se k tématu, přiblížení podstaty homosexuality ve spojení s doprovodnými okolnostmi, po rozebrání lidsko-právní stránky věci a zařazení problematiky homosexuality ve sféře rámcových vzdělávacích programů středních škol. Cílem praktické části je zjistit, jaké povědomí žáci o daném tématu mají, a to i v souvislosti se středoškolskou (příp. základní) výukou a preventivními aktivitami ve školství. Toto je realizováno na základech kvantitativního výzkumu, přičemž metodou sběru dat byl zvolen dotazník. Analýza dat ukazuje, že žáci středních škol mají o dané problematice dobré znalosti, nicméně tomu pravděpodobně není na základě středoškolského či základního vzdělávání vzhledem ke skutečnosti, že téma homosexuality probírala v rámci učebních osnov či preventivních programů pouhá pětina dotazovaných. Výzkum rovněž poodhaluje, že postoje žáků vůči homosexualitě jsou spíše kladné. Závěr práce tvoří výstup pro praxi, čímž je série pracovních listů s časovými plány jednotlivých...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issue of homosexuality in the context of its current situation in Czech society and in connection with the education of secondary school students. The theoretical part of the thesis is mainly focused on a thorough mapping of the Czech Republic homosexual environment, from explaining the basic terminology related to the topic, explaining the essence of homosexuality in connection with related circumstances, to analyzing the human-rights aspect and placing the issue of homosexuality into a secondary school education program. The aim of the practical part is to find out what students are aware of the topic also in the context with secondary (or primary) education or preventive activities at school. This as described is implemented on the basis of quantitative research, and as a method of data collection a questionnaire was chosen. The analysis of the data shows that high school students have a good knowledge of the issue, however it is probably not based on a secondary or primary education due to the fact, that the topic of homosexuality wasn't discussed in the curriculum or prevention programs, as a one-fifth of the respondents said. Research also reveals, that students' attitudes toward homosexuality are rather positive. In the end of the work, there is an output...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV