dc.contributor.advisor | Kovaříková, Miroslava | |
dc.creator | Klucký, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2021-06-14T10:10:14Z | |
dc.date.available | 2021-06-14T10:10:14Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125684 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou homosexuality v kontextu její aktuální situace v české společnosti a v souvislosti se vzděláváním žáků středních škol na toto téma. Teoretická část práce je zaměřena zejména na důkladné zmapování stavu homosexuálního prostředí v České republice, od vysvětlení základní terminologie vztahující se k tématu, přiblížení podstaty homosexuality ve spojení s doprovodnými okolnostmi, po rozebrání lidsko-právní stránky věci a zařazení problematiky homosexuality ve sféře rámcových vzdělávacích programů středních škol. Cílem praktické části je zjistit, jaké povědomí žáci o daném tématu mají, a to i v souvislosti se středoškolskou (příp. základní) výukou a preventivními aktivitami ve školství. Toto je realizováno na základech kvantitativního výzkumu, přičemž metodou sběru dat byl zvolen dotazník. Analýza dat ukazuje, že žáci středních škol mají o dané problematice dobré znalosti, nicméně tomu pravděpodobně není na základě středoškolského či základního vzdělávání vzhledem ke skutečnosti, že téma homosexuality probírala v rámci učebních osnov či preventivních programů pouhá pětina dotazovaných. Výzkum rovněž poodhaluje, že postoje žáků vůči homosexualitě jsou spíše kladné. Závěr práce tvoří výstup pro praxi, čímž je série pracovních listů s časovými plány jednotlivých... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the issue of homosexuality in the context of its current situation in Czech society and in connection with the education of secondary school students. The theoretical part of the thesis is mainly focused on a thorough mapping of the Czech Republic homosexual environment, from explaining the basic terminology related to the topic, explaining the essence of homosexuality in connection with related circumstances, to analyzing the human-rights aspect and placing the issue of homosexuality into a secondary school education program. The aim of the practical part is to find out what students are aware of the topic also in the context with secondary (or primary) education or preventive activities at school. This as described is implemented on the basis of quantitative research, and as a method of data collection a questionnaire was chosen. The analysis of the data shows that high school students have a good knowledge of the issue, however it is probably not based on a secondary or primary education due to the fact, that the topic of homosexuality wasn't discussed in the curriculum or prevention programs, as a one-fifth of the respondents said. Research also reveals, that students' attitudes toward homosexuality are rather positive. In the end of the work, there is an output... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Homosexualita | cs_CZ |
dc.subject | právo | cs_CZ |
dc.subject | společnost | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | vzdělání | cs_CZ |
dc.subject | manželství | cs_CZ |
dc.subject | gay | cs_CZ |
dc.subject | lesba | cs_CZ |
dc.subject | rodič | cs_CZ |
dc.subject | Sexual identification as a part of high school health education | en_US |
dc.title | Sexuální identifikace jako součást výuky výchovy ke zdraví na střední škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-24 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 234435 | |
dc.title.translated | Sexual identification as a part of high school health education | en_US |
dc.contributor.referee | Zvírotský, Michal | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Physical Education - Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Physical Education - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá problematikou homosexuality v kontextu její aktuální situace v české společnosti a v souvislosti se vzděláváním žáků středních škol na toto téma. Teoretická část práce je zaměřena zejména na důkladné zmapování stavu homosexuálního prostředí v České republice, od vysvětlení základní terminologie vztahující se k tématu, přiblížení podstaty homosexuality ve spojení s doprovodnými okolnostmi, po rozebrání lidsko-právní stránky věci a zařazení problematiky homosexuality ve sféře rámcových vzdělávacích programů středních škol. Cílem praktické části je zjistit, jaké povědomí žáci o daném tématu mají, a to i v souvislosti se středoškolskou (příp. základní) výukou a preventivními aktivitami ve školství. Toto je realizováno na základech kvantitativního výzkumu, přičemž metodou sběru dat byl zvolen dotazník. Analýza dat ukazuje, že žáci středních škol mají o dané problematice dobré znalosti, nicméně tomu pravděpodobně není na základě středoškolského či základního vzdělávání vzhledem ke skutečnosti, že téma homosexuality probírala v rámci učebních osnov či preventivních programů pouhá pětina dotazovaných. Výzkum rovněž poodhaluje, že postoje žáků vůči homosexualitě jsou spíše kladné. Závěr práce tvoří výstup pro praxi, čímž je série pracovních listů s časovými plány jednotlivých... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the issue of homosexuality in the context of its current situation in Czech society and in connection with the education of secondary school students. The theoretical part of the thesis is mainly focused on a thorough mapping of the Czech Republic homosexual environment, from explaining the basic terminology related to the topic, explaining the essence of homosexuality in connection with related circumstances, to analyzing the human-rights aspect and placing the issue of homosexuality into a secondary school education program. The aim of the practical part is to find out what students are aware of the topic also in the context with secondary (or primary) education or preventive activities at school. This as described is implemented on the basis of quantitative research, and as a method of data collection a questionnaire was chosen. The analysis of the data shows that high school students have a good knowledge of the issue, however it is probably not based on a secondary or primary education due to the fact, that the topic of homosexuality wasn't discussed in the curriculum or prevention programs, as a one-fifth of the respondents said. Research also reveals, that students' attitudes toward homosexuality are rather positive. In the end of the work, there is an output... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |