Úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci u učitelů vybraných základních škol v Karlových Varech
Knowledge level of first aid procedures among teachers of seleced primary schools in Karlovy Vary
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125612Identifikátory
SIS: 222895
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váchová, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
předlékařská první pomoc, zdravotnická záchranná služba, bezpečnost zachránce, linky tísňového volání, resuscitace, postupy první pomociKlíčová slova (anglicky)
Pre-medical first aid, Ambulance, first-aider's safety, press line phone numbers, resuscitation, first-aid principlesV této diplomové práci se věnuji tématu Úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci u učitelů vybraných základních škol v Karlových Varech. V teoretické části se zabývám pojmem předlékařská první pomoc, zásadami jejího poskytování, legislativou ve vztahu k první pomoci, zmíněna je také bezpečnost zachránce, zásady přivolání odborné pomoci, uvedeny jsou linky tísňového volání. Tato práce obsahuje postupy k poskytování první pomoci především dětem, u vybraných úrazových a neúrazových stavů. V praktické části uvádím kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníku adresovaného pedagogům vybraných základních škol v Karlových Varech. Získaná data jsou zpracována do grafů či tabulek. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci učiteli. Vyhodnocením dotazníku vyšlo najevo, že úroveň znalostí postupů první pomoci u mnou oslovených respondentů je v průměru chvalitebná. Vyhodnocením dotazníku bylo zjištěno, že délka pedagogické praxe mnou oslovených respondentů by mohla mít vliv na úroveň teoretických znalostí v oblasti poskytování předlékařské první pomoci. Z výzkumu je totiž patrné, že nejlepší průměrnou známku za zodpovězení znalostních otázek v dotazníku získala kategorie pedagogů, jejichž pedagogická praxe je 16 a více let. Díky...
This thesis is devoted to Topic: Knowledge level of first aid procedures among teachers of seleced primary schools in Karlovy Vary. In the theoretical part my focus is on the term pre- medical first aid, the principles of providing it, the legislation associated with first aid, mentioned are also the first-aider's safety, the principles of calling professional medical help, there are also the press line phone numbers stated. The thesis contains principles of first aid provided especially to children in selected injury and non-injury conditions. In practical part of this thesis I present quantitative research through questionnaire which was addressed to pedagogues of selected primary and secondary schools in Karlovy Vary. The data obtained were processed into graphs or tables. The main aim of this thesis was to discover the knowledge level of pre-medical first aid in teachers. The questionnaire evaluation suggests that the knowledge level of pre-medical first aid practices in by me selected teachers could be graded as B. It was discovered that the years of pedagogical experience in by me selected teachers might have an impact on the theoretical knowledge of providing pre-medical first aid. It is evident from my research that the best average grade for answering knowledge questions in questionnaire...