dc.contributor.advisor | Klusák, Miroslav | |
dc.creator | Jindrová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-06-11T10:56:24Z | |
dc.date.available | 2021-06-11T10:56:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/125599 | |
dc.description.abstract | Autorka dělá revizi výzkumu, který provedla ve své diplomové práci na téma Vliv sociální diplomové práce Kuruczové bylo vypracovat další příspěvek k Piagetově teorii vývoje morálního usuzování dětí ve školním věku. Piagetova empirická data naznačovala, že by že u jí sledovaných 180 dětí z jedné školy (ve věku 1. - 9. třídy) vývoj orientace morální dimenzi hry Král lovců jelenů (organizované jako soutěž) výrazně předbíhal vývoj výzkumu Kuruczové děti přemýšlely o příbězích nespravedlivých herních situací, které zorganizovala "paní učitelka v družině". Ani ty nejmladší a neorientované neargumentovaly ritou paní učitelky - což by se dalo předpokládat dle Piagetovy teorie klíčové role kritéria poslušnosti autoritě při heteronomním chápání kritérií morálního hodnocení. Tato diplomová práce tedy odpovídá na otázku, zda lze tato zjištění íl od Kuruczové byly získány ke spolupráci též děti předškolního věku. A to k zodpovězení podotázky, zda se heteronomní argumentace autoritou paní učitelky neobjeví u dětí mladších, než byly nejmladší děti Kuruczové. Pro zjišťování morální oužity 4 příběhy vytvořené pro diplomovou práci Kuruczové a hlavní dětmi. Výzkumný vzorek tvořilo 100 dětí ze základní školy (1., 3., 5., 7. a 9. třídy) a 20 dětí předškolního věku. Chlapci a dívky byli zastoupeni ve ém poměru bylo zjištěno, že... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The author is reviewing the research that E. Kuruczová demonstrated in her diploma thesis called The effect of social organization of games on the orientation in their moral dimension. The main goal of the diploma thesis Kuruczová developed another contribution to Piaget's theory of the development of moral reasoning of school-age children. Piaget's empirical data suggested that social organizations could influence orientation in their moral dimensions. Kuruczová found that in her 180 children from one school (aged 1st - 9th grade) the development of orientation in the moral dimension of the game King of Deer Hunters (organized as a competition) performs ahead of the development of orientation in the moral dimension of the game Hot Potato (organized as a collaboration). Furthermore, in the research, children of Kuruczová think about the stories of unjust play situations organized by "Mrs. Teacher". Even the youngest and unoriented did not argue the evaluation of the situation as a fair authority of the teacher - which, according to Piaget's theory, could assume the key role of the criterion of obedience of authority in the heteronomous understanding of the criteria of moral evaluation. This thesis therefore answers the question of whether it can replicate these findings. Unlike Kuruczová,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | morální vývoj | cs_CZ |
dc.subject | sociální hry | cs_CZ |
dc.subject | sociální organizace typu soutěž | cs_CZ |
dc.subject | sociální organizace typu spolupráce | cs_CZ |
dc.subject | princip spravedlnosti slušnosti | cs_CZ |
dc.subject | princip spravedlnosti rovnosti | cs_CZ |
dc.subject | princip spravedlnosti zásluhovosti | cs_CZ |
dc.subject | řevnivost | cs_CZ |
dc.subject | obratnost | cs_CZ |
dc.subject | vývojové výzvy | cs_CZ |
dc.subject | pravidla hry | cs_CZ |
dc.subject | morálně problematické situace | cs_CZ |
dc.subject | moral development | en_US |
dc.subject | social games | en_US |
dc.subject | games organized as competition | en_US |
dc.subject | game organized as cooperation | en_US |
dc.subject | justice of equity | en_US |
dc.subject | justice of equality | en_US |
dc.subject | justice of merit | en_US |
dc.subject | rivalry | en_US |
dc.subject | dexterity | en_US |
dc.subject | developmental challenges | en_US |
dc.subject | rules of the game | en_US |
dc.subject | morally problematic situation | en_US |
dc.title | Vliv sociální organizace her na orientaci v jejich morální dimenzi - revize výzkumu E. Kuruczové | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-05-21 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 220510 | |
dc.title.translated | The effect of social organization of games on the orientation in their moral dimension - revision of research done by E. Kuruczová | en_US |
dc.contributor.referee | Frombergerová, Anna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Autorka dělá revizi výzkumu, který provedla ve své diplomové práci na téma Vliv sociální diplomové práce Kuruczové bylo vypracovat další příspěvek k Piagetově teorii vývoje morálního usuzování dětí ve školním věku. Piagetova empirická data naznačovala, že by že u jí sledovaných 180 dětí z jedné školy (ve věku 1. - 9. třídy) vývoj orientace morální dimenzi hry Král lovců jelenů (organizované jako soutěž) výrazně předbíhal vývoj výzkumu Kuruczové děti přemýšlely o příbězích nespravedlivých herních situací, které zorganizovala "paní učitelka v družině". Ani ty nejmladší a neorientované neargumentovaly ritou paní učitelky - což by se dalo předpokládat dle Piagetovy teorie klíčové role kritéria poslušnosti autoritě při heteronomním chápání kritérií morálního hodnocení. Tato diplomová práce tedy odpovídá na otázku, zda lze tato zjištění íl od Kuruczové byly získány ke spolupráci též děti předškolního věku. A to k zodpovězení podotázky, zda se heteronomní argumentace autoritou paní učitelky neobjeví u dětí mladších, než byly nejmladší děti Kuruczové. Pro zjišťování morální oužity 4 příběhy vytvořené pro diplomovou práci Kuruczové a hlavní dětmi. Výzkumný vzorek tvořilo 100 dětí ze základní školy (1., 3., 5., 7. a 9. třídy) a 20 dětí předškolního věku. Chlapci a dívky byli zastoupeni ve ém poměru bylo zjištěno, že... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The author is reviewing the research that E. Kuruczová demonstrated in her diploma thesis called The effect of social organization of games on the orientation in their moral dimension. The main goal of the diploma thesis Kuruczová developed another contribution to Piaget's theory of the development of moral reasoning of school-age children. Piaget's empirical data suggested that social organizations could influence orientation in their moral dimensions. Kuruczová found that in her 180 children from one school (aged 1st - 9th grade) the development of orientation in the moral dimension of the game King of Deer Hunters (organized as a competition) performs ahead of the development of orientation in the moral dimension of the game Hot Potato (organized as a collaboration). Furthermore, in the research, children of Kuruczová think about the stories of unjust play situations organized by "Mrs. Teacher". Even the youngest and unoriented did not argue the evaluation of the situation as a fair authority of the teacher - which, according to Piaget's theory, could assume the key role of the criterion of obedience of authority in the heteronomous understanding of the criteria of moral evaluation. This thesis therefore answers the question of whether it can replicate these findings. Unlike Kuruczová,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |