Význam hry ve výchově a vzdělávání
Importance of Game in Upbringing and Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125598Identifikátory
SIS: 220583
Kolekce
- Kvalifikační práce [18093]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rybák, David
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
18. 1. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
hra, člověk, výchova, vzdělávání, homo ludens, využití hry, Fink, HuizingaKlíčová slova (anglicky)
game, man, upbringing, education, homo ludens, use game, Fink, HuizingaPráce bude složena ze dvou částí. První část bude teoretická, v ní reflektujeme základní pojmy - hra, výchova, vzdělávání, svět a kultura. Teoretická reflexe bude mít charakter historického přehledu, filosofické analýzy a srovnání pojetí hry u různých autorů. Půjde o vymezení historické, filosofické, sociologické a antropologické perspektivy. Druhá část bude orientována prakticky. Zaměříme se na možnost využití hry ve výuce a na hru jako edukační metodu. Součástí bude minivýzkum provedený mezi spolužáky, tedy budoucími učiteli. Formou dotazníku zjistíme, zda hra má nebo může mít uplatnění v edukačním procesu.
The work will consist of two parts. The first will be theoretical and will reflect the elementary concepts - game, education, education process, the world and culture. The theoretical reflection will comprise a historical overview, philosophical analysis and comparison of various game conceptions. It will be the definition of historical, philosophical, sociological and anthropological perspective. The second part will be oriented practically. We will focus on using games in education as a teaching method. A mini-research executed among schoolmates, soon-to-be teachers, will be included. Using questionnaires we will try to find out the extent of using games in educational process.