Show simple item record

Risks and prevention of homesickness during multi-day stay out of home
dc.contributor.advisorŠpačková, Klára
dc.creatorŠvarcbachová, Zuzana
dc.date.accessioned2021-06-10T09:55:33Z
dc.date.available2021-06-10T09:55:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125553
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřila na problematiku zvládání odloučení od rodiny. Konkrétně se zaměřila na tzv. homesickness (stýskání po domově) u dětí mladšího školního věku při účasti na několikadenním pobytu na škole v přírodě. Cílem práce bylo zmapovat rizikové faktory přispívající k horšímu prožívání odloučení dítěte od rodiny a sestavit základní doporučení pro učitele o tom, jaká opatření by měli společně s rodinou přijmout, aby dítěti společný pobyt mimo rodinu co nejvíce usnadnili. Na základě studia odborné literatury a výzkumných zpráv byl nejprve připraven a následně zadán dotazník pro rodiče, který učitelům vyhledávat rizikové děti, ale také upozornit na rizikové chování rodičů, které by mohlo obtíže při zvládání odloučení prohlubovat. Záznamy o rizikových faktorech byly porovnávány se záznamy o prožívání a chování dětí při pobytu na škole v přírodě. Ty byly získány pomocí dotazníkového šetření žáků a strukturovaného dotazníku pro doprovázející učitele. diplomové práci se podařilo stanovit pozitivní činnosti, které by rodiče měli volit před odjezdem dítěte na školu v přírodě. Výsledky výzkumného šetření potvrdily významnou souvislost mezi stýskáním a faktorem předchozí zkušenosti s pobytem mimo domov, věkem dítěte a užitím negativních, tedy nevhodných činností před odjezdem dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis focused on the issue of coping with separation from the family. Specifically, it focused on so-called homesickness in children of younger school age when participating in a several-day stay at school in nature. The aim of the work was to map the risk factors contributing to a worse experience of separation child from the family and to compile basic recommendations for teachers on what measures they should take together with the family to make it as easy as possible for the child to stay outside the family. Based on a study of the literature and research reports, a questionnaire for parents was first prepared and then submitted, which could help teachers find children at risk, but also draw attention to parents' risky behavior, which could exacerbate difficulties in coping. Records of risk factors were compared with records of children's experience and behavior during school stays in nature. These were obtained through a pupil questionnaire survey and a structured questionnaire for accompanying teachers. The diploma thesis managed to determine the positive activities that parents should choose before the child leaves for school in nature. The results of the research confirmed a significant connection between longing and the factor of previous experience with staying away from...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectodloučenícs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectrizikové faktorycs_CZ
dc.subjectstýskánícs_CZ
dc.subjectseparationen_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectrisk factorsen_US
dc.subjecthomesicknessen_US
dc.titleRizika a prevence stýskání dítěte při odloučení od rodiny na škole v příroděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId225355
dc.title.translatedRisks and prevention of homesickness during multi-day stay out of homeen_US
dc.contributor.refereeValentová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřila na problematiku zvládání odloučení od rodiny. Konkrétně se zaměřila na tzv. homesickness (stýskání po domově) u dětí mladšího školního věku při účasti na několikadenním pobytu na škole v přírodě. Cílem práce bylo zmapovat rizikové faktory přispívající k horšímu prožívání odloučení dítěte od rodiny a sestavit základní doporučení pro učitele o tom, jaká opatření by měli společně s rodinou přijmout, aby dítěti společný pobyt mimo rodinu co nejvíce usnadnili. Na základě studia odborné literatury a výzkumných zpráv byl nejprve připraven a následně zadán dotazník pro rodiče, který učitelům vyhledávat rizikové děti, ale také upozornit na rizikové chování rodičů, které by mohlo obtíže při zvládání odloučení prohlubovat. Záznamy o rizikových faktorech byly porovnávány se záznamy o prožívání a chování dětí při pobytu na škole v přírodě. Ty byly získány pomocí dotazníkového šetření žáků a strukturovaného dotazníku pro doprovázející učitele. diplomové práci se podařilo stanovit pozitivní činnosti, které by rodiče měli volit před odjezdem dítěte na školu v přírodě. Výsledky výzkumného šetření potvrdily významnou souvislost mezi stýskáním a faktorem předchozí zkušenosti s pobytem mimo domov, věkem dítěte a užitím negativních, tedy nevhodných činností před odjezdem dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focused on the issue of coping with separation from the family. Specifically, it focused on so-called homesickness in children of younger school age when participating in a several-day stay at school in nature. The aim of the work was to map the risk factors contributing to a worse experience of separation child from the family and to compile basic recommendations for teachers on what measures they should take together with the family to make it as easy as possible for the child to stay outside the family. Based on a study of the literature and research reports, a questionnaire for parents was first prepared and then submitted, which could help teachers find children at risk, but also draw attention to parents' risky behavior, which could exacerbate difficulties in coping. Records of risk factors were compared with records of children's experience and behavior during school stays in nature. These were obtained through a pupil questionnaire survey and a structured questionnaire for accompanying teachers. The diploma thesis managed to determine the positive activities that parents should choose before the child leaves for school in nature. The results of the research confirmed a significant connection between longing and the factor of previous experience with staying away from...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV