Role asistenta pedagoga v hodinách českého jazyka na základní škole
Role of a teacher's assistant in Czech language lessons at primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125503Identifikátory
SIS: 234252
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Felcmanová, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Asistent pedagoga, pedagog, inkluzivní vzdělávání, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, přímá pedagogická činnost, nepřímá pedagogická činnost, legislativní ukotvení, metodika českého jazykaKlíčová slova (anglicky)
Teacher's assistant, pedagogue, inclusive education, pupil with special educational needs, direct pedagogical activity, indirect pedagogical activity, legislative anchoring, Czech language methodologyBakalářská práce se zabývá výukou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol hlavního vzdělávacího proudu v hodinách českého jazyka. Výzkumná část je zaměřena na zkušenosti pedagogů a asistentů pedagoga z hodin českého jazyka. Cílem bakalářské práce je pomocí zjištěných informací zjistit, co role asistenta pedagoga v hodinách českého jazyka obnáší a jak funguje spolupráce učitele a asistenta v těchto hodinách. Práce se dále zaměřuje na to, co asistentům pedagoga v hodinách českého jazyka chybí a co by naopak ze své práce vyřadili. Ve výzkumné části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu, který je proveden metodou strukturovaných rozhovorů s asistenty pedagoga a pedagogy. Předpokládaný počet respondentů je osm učitelů a osm asistentů pedagoga.
The bachelor's thesis deals with the teaching of pupils with special educational needs at the second stage of mainstream primary schools during Czech language lessons. The research part is focused on the experience of teachers and teaching assistants from Czech language lessons. The aim of the bachelor's thesis is to use the information to find out what the role of a teacher's assistant in Czech language lessons entails and how the cooperation between teacher and assistant in these lessons works. The work also focuses on what teaching assistants lack in Czech language lessons and what they would exclude from their work. The research part describes the results of qualitative research, which is carried out by the method of structured interviews with teaching assistants and educators. The expected number of respondents is eight teachers and eight teaching assistants.
