Zobrazit minimální záznam

Formative Assessment in Science Education in ISCED 2 and 3
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorSobotková, Petra
dc.date.accessioned2021-05-29T09:49:10Z
dc.date.available2021-05-29T09:49:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125398
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na formativní hodnocení v přírodovědných předmětech, a to zejména předmětů biologie a chemie na úrovni ISCED 2 a 3. Cílem práce je přiblížit formativní hodnocení jako takové a představit návrhy materiálů a aktivit na rozvoj formativního hodnocení v přírodovědných předmětech. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení, kdy je velká pozornost věnována právě detailnějšímu popisu formativního hodnocení, včetně metod a technik. Empirická část této práce si kladla za cíl zmapovat materiály pro rozvoj formativního hodnocení v předmětech biologie a chemie a následně je vyzkoušet v praxi. Dalším z cílů bylo zjistit, jak se k zavedení nových metod formativního hodnocení ve výuce staví sami žáci a zda se během toho změní přístup k učení, případně zda se zlepší jejich úspěšnost v těchto předmětech. Výzkumnou metodou byl zvolen akční výzkum, který autorka realizovala ve své výuce. Pro sběr dat byly využity především rozhovory v ohniskových skupinách s žáky ze tříd tercie a kvinta z víceletého soukromého gymnázia. Z výzkumu vyplynulo, že do předmětů biologie a chemie je vhodné zařazovat metody, jako je zpětná vazba, vrstevnické hodnocení, hodnocení dle stanovených kritérií. Autorce se také potvrdily její očekávání, kdy se žáci více zapojovali do procesu výuky, začali...cs_CZ
dc.description.abstractMy diploma thesis focuses on formative assessment of natural sciences, such as Biology and Chemistry on the ISCED 2 and 3 level. The aim of the work is to introduce formative assessment as such and to present designs of materials and activities for formative evaluation development in natural sciences. The theoretical part examines the school assessment matter. It describes a formative assessment in detail including assessing methods and techniques. The aim of the empirical part was to map materials for formative assessment development in the school subjects of Biology and Chemistry. Moreover, all the materials were tested in practice. Another goal was to identify what was the effect of using the new methods of formative assessment in the school. It also explores the possibility of students attitude change in learning and whether it successfully affected their performance in the subjects. The research method used in the work was action research which was conducted in the author's teaching. Interviews in focus groups in third year of four-year academy and fifth year of eighth-year academy at a private grammar school were used for the collection of data. The research findings show that using methods such as feedback, peer evaluation and evaluation according to defined criteria in Biology and Chemistry...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectformative assessmenten_US
dc.subjectmethods of formative assessmenten_US
dc.subjecttechniques of formative assessmenten_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectformativní hodnocenícs_CZ
dc.subjectmetody formativního hodnocenícs_CZ
dc.subjecttechniky formativní hodnocenícs_CZ
dc.subjectpřírodovědné předmětycs_CZ
dc.titleFormativní hodnocení v přírodovědných předmětech na úrovni ISCED 2 a 3cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-09-07
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202446
dc.title.translatedFormative Assessment in Science Education in ISCED 2 and 3en_US
dc.contributor.refereeChvál, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na formativní hodnocení v přírodovědných předmětech, a to zejména předmětů biologie a chemie na úrovni ISCED 2 a 3. Cílem práce je přiblížit formativní hodnocení jako takové a představit návrhy materiálů a aktivit na rozvoj formativního hodnocení v přírodovědných předmětech. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení, kdy je velká pozornost věnována právě detailnějšímu popisu formativního hodnocení, včetně metod a technik. Empirická část této práce si kladla za cíl zmapovat materiály pro rozvoj formativního hodnocení v předmětech biologie a chemie a následně je vyzkoušet v praxi. Dalším z cílů bylo zjistit, jak se k zavedení nových metod formativního hodnocení ve výuce staví sami žáci a zda se během toho změní přístup k učení, případně zda se zlepší jejich úspěšnost v těchto předmětech. Výzkumnou metodou byl zvolen akční výzkum, který autorka realizovala ve své výuce. Pro sběr dat byly využity především rozhovory v ohniskových skupinách s žáky ze tříd tercie a kvinta z víceletého soukromého gymnázia. Z výzkumu vyplynulo, že do předmětů biologie a chemie je vhodné zařazovat metody, jako je zpětná vazba, vrstevnické hodnocení, hodnocení dle stanovených kritérií. Autorce se také potvrdily její očekávání, kdy se žáci více zapojovali do procesu výuky, začali...cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis focuses on formative assessment of natural sciences, such as Biology and Chemistry on the ISCED 2 and 3 level. The aim of the work is to introduce formative assessment as such and to present designs of materials and activities for formative evaluation development in natural sciences. The theoretical part examines the school assessment matter. It describes a formative assessment in detail including assessing methods and techniques. The aim of the empirical part was to map materials for formative assessment development in the school subjects of Biology and Chemistry. Moreover, all the materials were tested in practice. Another goal was to identify what was the effect of using the new methods of formative assessment in the school. It also explores the possibility of students attitude change in learning and whether it successfully affected their performance in the subjects. The research method used in the work was action research which was conducted in the author's teaching. Interviews in focus groups in third year of four-year academy and fifth year of eighth-year academy at a private grammar school were used for the collection of data. The research findings show that using methods such as feedback, peer evaluation and evaluation according to defined criteria in Biology and Chemistry...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV