Výtvarné plánování v mateřské škole
Planning Art Education in Pre-school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/125148Identifikátory
SIS: 213888
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Čech, Viktor
Oponent práce
Jakubcová Hajdušková, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
21. 9. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
výtvarné řady, plánování, dítě předškolního věku, oborový kontext, tematický plánKlíčová slova (anglicky)
art schemes, planning, pre-school child, the contexts of art, thematic plansDiplomová práce se zabývá výtvarným plánováním v mateřské škole tedy plánováním výtvarných činností pro děti předškolního věku. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá výtvarnou výchovou, její historií, jejími cíli a také plánováním výtvarné výchovy. Dále se zabývá obecným plánováním v mateřských školách a cíli předškolního vzdělávání. V neposlední řadě se také zabývá vývojem dítěte předškolního věku se zaměřením na vývoj kresby a na hlavní znaky kresby předškolního dítěte. Praktická část představuje dvě případové studie výtvarného plánování dle konceptu z teoretické části. První případová studie se týká mého vlastního plánování a propojení výtvarného plánování s plánováním tematických celků v mateřské škole a jejich realizace. Druhá případová studie se zabývá předáváním konceptu výtvarného plánování dalšímu pedagogovi pomocí výukových činností a jeho vlastním plánováním a realizací v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA Výtvarné řady, plánování, dítě předškolního věku, oborový kontext, tematický plán
Master's dissertation occupies with art planning in kindergarten, meaning the planning of art activities for preschool children. Master's dissertation is divided into theoretical and practical part. Theoretical part occupies with art lesson, it's history, goals and also planning of the art lessons. Next the dissertation occupies with general planning in kindergartens and goals of preschool education. Last section is dedicated to development of a preschool child with emphasis on development of drawing and on main features of drawing from preschool child. Practical part presents 2 case studies of art planning by the concept from theoretical part. First case study refers to my own planning and connection of art planning with planning of thematic units in kindergarten and their realization. Second case study occupies with concept handover of art planning to another educator by teaching activities and his own planning and realization in kindergarten. KEYWORDS Art schemes, planning, pre-school child, the contexts of art, thematic plans