Zobrazit minimální záznam

Tracks in contemporary art
dc.contributor.advisorDaniel, Ladislav
dc.creatorHoušková, Aneta
dc.date.accessioned2021-04-15T10:01:11Z
dc.date.available2021-04-15T10:01:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125143
dc.description.abstractThe diploma thesis as a whole deals with the topic of tracks in contemporary art. It is divided into three parts. Theoretical, didactic and practical part. In the theoretical part, I first define what a track means to me and I apply this definition when searching for tracks in the works of contemporary artists. The theoretical part of the work includes an interview with Patrik Proška, an artist creating some of his works in public space. In the didactic art project, created for high school students, the topic of tracks is viewed somewhat more freely. The main goal of the thematic unit is to lead students to think about tracks through their own artistic activity. Based on the experience gained, they should be able to think about the transience of the tracks, the meaning of our legacy and the consequences of our existence. I especially focus on the art area related to land arts and street art or graffiti. The practical part is the result of my reasoning about the tracks left in public space. I established my reasoning on the knowledge gained in the theoretical part. The result is a set of author's books that document my thoughts on the tracks found or created. I focused my attention mainly on the human desire to leave their tracks in the public space. KEY WORDS track, public space, art, land art,...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se jako celek zabývá tématem stopy v současném výtvarném umění. Je rozdělena na tři části. Část teoretickou, didaktickou a praktickou. V teoretické části nejprve definuji, co pro mě stopa znamená a tuto definici uplatňuji při hledání stop v dílech současných umělců. Součástí teoretické části práce je rozhovor s Patrikem Proškem, umělcem tvořícím některá svá díla ve veřejném prostoru. V didaktickém výtvarném projektu, vytvořeném pro studenty vyššího gymnázia, je na téma stopy nahlíženo poněkud volněji. Hlavním cílem tematického celku je vést žáky k přemýšlení o stopách prostřednictvím jejich vlastní umělecké činnosti. Na základě získané zkušenosti by měli být schopni uvažovat o pomíjivosti stopy, o smyslu našeho odkazu a důsledcích naší existence. Zvláště se zaměřuji na oblasti výtvarného umění související s land artem a street artem či graffiti. Praktická část je výsledkem mého uvažování nad stopou zanechanou ve veřejném prostoru. Vycházím zde z poznatků získaných v teoretické části. Výsledkem je soubor autorských knih, které dokumentují mé úvahy nad nalezenými nebo vytvořenými stopami. Svou pozornost jsem zaměřila především na touhu člověka zanechat svou stopu ve veřejném prostoru. KLÍČOVÁ SLOVA stopa, veřejný prostor, výtvarné umění, land art, street art, graffiti, fotografie, ekologiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstopacs_CZ
dc.subjectveřejný prostorcs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectland artcs_CZ
dc.subjectstreet artcs_CZ
dc.subjectgraffitics_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectekologiecs_CZ
dc.subjecttracksen_US
dc.subjectpublic spaceen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectland arten_US
dc.subjectstreet arten_US
dc.subjectgraffitien_US
dc.subjectphotographen_US
dc.subjectphotographsen_US
dc.subjectecologyen_US
dc.titleStopy v současném uměnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-04
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId221183
dc.title.translatedTracks in contemporary arten_US
dc.contributor.refereeBláha, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se jako celek zabývá tématem stopy v současném výtvarném umění. Je rozdělena na tři části. Část teoretickou, didaktickou a praktickou. V teoretické části nejprve definuji, co pro mě stopa znamená a tuto definici uplatňuji při hledání stop v dílech současných umělců. Součástí teoretické části práce je rozhovor s Patrikem Proškem, umělcem tvořícím některá svá díla ve veřejném prostoru. V didaktickém výtvarném projektu, vytvořeném pro studenty vyššího gymnázia, je na téma stopy nahlíženo poněkud volněji. Hlavním cílem tematického celku je vést žáky k přemýšlení o stopách prostřednictvím jejich vlastní umělecké činnosti. Na základě získané zkušenosti by měli být schopni uvažovat o pomíjivosti stopy, o smyslu našeho odkazu a důsledcích naší existence. Zvláště se zaměřuji na oblasti výtvarného umění související s land artem a street artem či graffiti. Praktická část je výsledkem mého uvažování nad stopou zanechanou ve veřejném prostoru. Vycházím zde z poznatků získaných v teoretické části. Výsledkem je soubor autorských knih, které dokumentují mé úvahy nad nalezenými nebo vytvořenými stopami. Svou pozornost jsem zaměřila především na touhu člověka zanechat svou stopu ve veřejném prostoru. KLÍČOVÁ SLOVA stopa, veřejný prostor, výtvarné umění, land art, street art, graffiti, fotografie, ekologiecs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis as a whole deals with the topic of tracks in contemporary art. It is divided into three parts. Theoretical, didactic and practical part. In the theoretical part, I first define what a track means to me and I apply this definition when searching for tracks in the works of contemporary artists. The theoretical part of the work includes an interview with Patrik Proška, an artist creating some of his works in public space. In the didactic art project, created for high school students, the topic of tracks is viewed somewhat more freely. The main goal of the thematic unit is to lead students to think about tracks through their own artistic activity. Based on the experience gained, they should be able to think about the transience of the tracks, the meaning of our legacy and the consequences of our existence. I especially focus on the art area related to land arts and street art or graffiti. The practical part is the result of my reasoning about the tracks left in public space. I established my reasoning on the knowledge gained in the theoretical part. The result is a set of author's books that document my thoughts on the tracks found or created. I focused my attention mainly on the human desire to leave their tracks in the public space. KEY WORDS track, public space, art, land art,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV